- Marketing i Reklama
- 18 listopada 2020
- 0
Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój – poddziałanie 3.2.1
Poddziałanie 3.2.1 są badaniami rynku w ramach PO IR dla wsparcia projektów wdrożeniowych wyników prac B+R, które przeprowadził przedsiębiorca albo przy nabytych z zachowaniem preferencji dla KIS narzędzi służących do uruchamiania nowych usług albo produktów.
Poddziałanie 3.2.1 są realizowane w ramach III osi priorytetowej PO IR dla wdrożenia priorytetu inwestycyjnego 3c z celem szczegółowym 4. badania rynku pod kątem zwiększenia aktywności przedsiębiorstw.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest instytucją pośredniczącą oraz mającą pieczę nad konkursami odnośnie projektów w ramach Poddziałanie 3.2.1
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek za cel główny obiera małe i średnie przedsiębiorstwa dla podniesienia ich innowacyjności i konkurencyjności poprzez zapewnienie im funduszy na wdrażanie projektów badawczych. Ma to na celu realizację przewodniego hasła POIR: „od pomysłu do rynku”.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – 1 konkurs na rok 2015:
- 31.07.2015 – ogłoszenie konkursu,
- 31.08.2015 – początek składania wniosków,
- 30.09.2015 – koniec składania wniosków,
- budżet całkowity – 1047,89 mln euro;
- budżet konkursu 2015 – 500 mln złotych,
- zakres działania – terytorium Polski,
- ocena merytoryczna wniosków – Panel Ekspertów.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – dopuszczenie do ubiegania się o dofinansowanie
Niewykluczeni z ubiegania się o dofinansowanie mikro, mali i średni przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność i realiizują projekt na terenie Polski.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – jakie projekty mogą być dofinansowane?
Wyłącznie dotyczące inwestycji wdrożeniowych dla nowych bądź znacząco ulepszonych produktów lub usług, w zgodzie z wynikami prac B+R, w tym eksperymentalnych prac rozwojowych i doradczych.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – co może być wspierane?
Dofinansowaniu podlegają wyłącznie wydatki, które posłużą wdrożeniu w życie wyników prac badawczo-rozwojowych wyraźnie wskazujących na ich opłacalność dla działań gospodarczych przedsiębiorcy. Badania muszą być przeprowadzone samodzielnie lub zlecone przez przedsiębiorcę. Produkt lub usługa będzie finansowana wyłącznie przy założeniu, że innowacyjność projektu obejmie minimum cały kraj.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – dofinansowanie przedmiotowe
- eksperymentalne prace rozwojowe (pokrycie wydatków na zatrudnienie personelu, koszty badań w zakresie umowy, koszty operacyjne oraz materiałowe, a także finansowanie wdrożenia wyników prac B+R),
- doradztwo przy wdrażaniu wyników prac B+R (pokrycie kosztów usług zewnętrznych doradców niezbędnych do wdrożenia prac B+R),
- wydatki inwestycyjne dla skomercjalizowania wyników prac B+R (pokrycie wydatków inwestycji w aktywa trwałe i niematerialne oraz prawne – w wypadku inwestycji w nieruchomość zarówno niezabudowaną, jak i zabudowaną przy wydatkach na materiały i roboty budowlane ich koszt nie może przekroczyć 20% wszystkich kosztów projektu zakwalifikowanych do wsparcia),
- opracowanie projektu wzorniczego dla B+R.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – skala dofinansowania
- część badawcza – do 450 tys. zł,
- doradztwo – do 500 tys. zł,
- badania, doradztwo oraz część inwestycyjna – do 20 mln zł,
- wartość wszystkich kosztów kwalifikowanych ubiegającego się projektu – minimum 10 mln zł,
- eksperymentalne prace rozwojowe – do 1 mln zł;
- maksymalnie doradztwo można uzyskać 1 mln zł,
Poziom dofinansowania całego według przedsiębiorców –
- mały przedsiębiorca – część badawcza do 45%, część doradcza do 50%, część inwestycyjna zgodnie z mapą pomocy regionalnej;
- średni przedsiębiorca – Część badawcza do 35%, część doradcza do 50%, część inwestycyjna zgodnie z mapą pomocy regionalnej.
Poddziałanie 3.2.1 Badania na rynek – oczekiwane efekty dofinansowania projektu
Wprowadzenie na rynek nowych innowacyjnych produktów lub usług.
Wzrost konkurencyjności beneficjentów na rynku.
Skomercjalizowanie wyników prac badawczo-rozwojowych.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0