- Marketing i Reklama
- 25 maja 2020
- 0
E-Usługi w biznesie i administracji publicznej
E-usługi to usprawnienie, które wspiera zarówno osoby prywatne, przedsiębiorców, jak i organy administracji publicznej. Właściciele firm mogą skorzystać z wielu udogodnień bez konieczności wizyty w urzędzie. To szczególnie ważne dla osób, które są bardzo zapracowane, całe dnie spędzają w biurze, odbywają liczne spotkania z klientami i nie mają czasu na załatwianie formalności w urzędach. Warto zainteresować się bliżej możliwościami e-usług i korzystać z nich chociaż w minimalnym stopniu, podczas składania najprostszych wniosków. Również osoby, które nie prowadzą swojej firmy mogą skorzystać z wielu modułów dostępnych w ramach e-urzędu. Z czasem coraz więcej osób docenia zalety załatwiania spraw online. E-usługi z każdym rokiem rozwijają się bardziej, a docelowo urzędnicy chcą, aby wszystkie sprawy można było załatwić online, co zdecydowanie przyspiesza weryfikację dokumentów i ogranicza powstawanie kolejek oczekujących. Według Ministerstwa Cyfryzacji RP obecnie zaufany profil posiada już ponad 4 mln Polaków, co świadczy o rosnącej popularności i potrzebie załatwiania spraw online, bez wychodzenia z domu.
Jakie e-usługi są dostępne dla biznesu i administracji publicznej?
Specjaliści wymieniają kilka obszarów, w obrębie których działają e-usługi dla biznesu i administracji. Wśród nich znajdują się:
- obsługa firm (rekrutacje online, outsourcing, księgowość zdalna itd.),
- bankowość elektroniczna (wpłaty na mikrorachunek, inwestycje, obsługa rachunków, preferencyjne usługi dla firm),
- chmura informacyjna, SaaS (możliwość przechowywania ważnych danych poza firmowymi serwerami),
- handel elektroniczny (obrót dobrami, usługi B2B, B2C),
- e-learning dla pracowników (szkolenia zawodowe, BHP itp.),
- platformy e-urzędów (wnioski o bezzwrotną pożyczkę, zawieszenie działalności, odroczenie wpłaty obowiązkowych składek itd.).
- archiwizacja dokumentów i ważnych plików, tworzenie kopii zapasowych chronionych hasłem,
- możliwość tworzenia ankiet i analizowania wyników – pozyskiwanie informacji na temat klientów, tendencji konsumenckich, trendów na rynku, konkurencji i całej branży,
- bezpieczna wymiana i szybszy obieg dokumentów w administracji publicznej,
- możliwość korekty, podglądu i monitorowania złożonych dokumentów i wniosków zdalnie bez konieczności wizyty w stacjonarnym oddziale urzędu,
- usługi mobilne, ułatwiające korzystanie z platform e-usług za pośrednictwem smartfona, tabletu itp.
Wszystkie te udogodnienia stwarzają firmom możliwość szybszego rozwoju. Usługi dostępne online są zazwyczaj o wiele tańsze, gdyż zleceniodawca nie musi pokrywać kosztów związanych z wynajmem biura, kosztów związanych ze stałym zatrudnieniem pracowników itp. Bardzo dobrym przykładem wdrożenia informatyzacji w ramach administracji publicznej jest System Elektronicznej Administracji Publicznej (SEKAP), działający w województwie dolnośląskim. System ten zakłada standaryzację procesu składania wniosków, wypełniania formularzy, załączania dokumentów, co znacząco poprawia komfort użytkownika. System jest na tyle zintegrowany, że posiada również wbudowane moduły płatności, realizowane przez bankowość elektroniczną. Możliwości z zakresu e-usług to także szansa na walkę z wykluczeniem cyfrowym, postępującą informatyzację społeczeństwa, eliminowanie przeszkód związanych z wykorzystaniem elektronicznych rozwiązań. To także pokonywanie barier technicznych i edukacja społeczeństwa w zakresie korzystania z dostępnych możliwości e-usług.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0