- Indentyfikacja wizualna
- 30 kwietnia 2020
- 0
Co Twoje logo mówi o Twojej tożsamości marki
Aby osiągnąć sukces, firmy muszą przekazać swoją podstawową tożsamość potencjalnym klientom. W początkowym okresie działalności detalicznej oznaczało to błędne wyjaśnienie korzyści.
W ogłoszeniu prasowym dla Coca-Coli z około 1910 r. napisano na przykład: "Nie ma nic podobnego. Jest zdrowa jak czysta woda i gasi pragnienie jak nic innego." W dzisiejszych czasach, marki mają tendencję do przekazywania takich pomysłów w sposób bardziej bezpośredni, sugestywny i zapadający w pamięć. Natomiast w reklamie drukowanej Coca-Coli z 2019 r. napisano "staraj się tego nie słyszeć" maleńkimi literami na szczycie obrazu bąbelków musujących na szklance wody sodowej.
Tak różne jak te dwie reklamy, posiadają to samo logo i wyrażają tę samą tożsamość marki; każda z nich opowiada spójną historię, którą klienci w każdej epoce mogą zrozumieć.
Czym jest tożsamość marki?
Tożsamość marki jest głównym pojęciem definiującym firmę - odpowiedzią na pytanie "Kim jesteś?". Tożsamość Twojej marki wyraża zarówno to, co robisz, jak i to, jak Twoja firma wpływa na ludzi. Na przykład, sklep zoologiczny może być partnerem w kochaniu i opiece nad najlepszymi przyjaciółmi klientów: ich zwierzętami domowymi. Znakiem firmowym może być: "Najlepszy przyjaciel Twojego najlepszego przyjaciela", a znakiem firmowym może być serce z zarysem psa i kota w środku.
Aby pomóc w ustaleniu nazwy marki, tożsamość marki powinna określać, co robisz dla ludzi, aby pomóc im kształtować ich postrzeganie firmy. W przypadku sklepu zoologicznego, tożsamość marki mówi, że firma wspiera swoich klientów w kochającej opiece nad ich zwierzętami. Marka może budzić poczucie bezpieczeństwa, zadowolenia i ciepła.
W jaki sposób Twoje logo wspiera tożsamość marki?
Logo jest kluczowym elementem tożsamości marki - destylacją koncepcji marki na jeden obraz. W związku z tym, logo ma wiele do zrobienia.
"Marka to uczucia lub obietnice, które ludzie kojarzą z Twoją firmą" - mówi Madison Carr, właścicielka Creative Chameleon Studio, firmy projektowej skierowanej do małych firm. "Logo stanie się wtedy elementem wizualnym, który ludzie przywiązują do tych uczuć i obietnic".
Pomimo centralnego znaczenia logo w identyfikacji marki, jego zadaniem nie jest przedstawianie wszystkiego o marce. Jest ono raczej skrótem i symbolem, który reprezentuje coś większego niż on sam.
"Jedynym zadaniem logo jest identyfikacja firmy", mówi Carr. "Chcesz, żeby było proste i łatwe do zapamiętania."
Jak stworzyć niezapomniane logo?
Opracowanie logo jest zaskakująco trudne, biorąc pod uwagę prostotę produktu końcowego.
"Jesteś ostatecznie tworzenia obrazu, który autentycznie ustawia podstawy dla identyfikacji wizualnej marki", mówi Andrea Miyares, prezes i główny projektant Iconic Design Group, LLC.
Oto kilka pomysłów do rozważenia przy tworzeniu Twojego logo:
- Niech to będzie proste. Unikaj niepotrzebnych ozdób wizualnych. Stwórz logo, które ludzie mogą rozpoznać i zapamiętać jednym spojrzeniem.
- Niech będzie sugestywny. Pomyśl o uczuciach, które logo będzie wywoływać. Co chcesz, aby poczuli się twoi klienci?
- Spójrz przed siebie. Zastanów się, jak Twoje logo będzie pasowało do Twojej firmy za dwa, pięć lub dziesięć lat. Czy logo może pozwolić na ewolucję przedsiębiorstwa?
"Pomyśl o tym, gdzie widzisz lata działalności, aby mieć pewność, że będzie ona rosła wraz z rozwojem firmy", mówi Paula Speights, dyrektor kreatywny agencji kreatywnej Dizzle Graphics. "To proste ćwiczenie zaoszczędzi ci bólu głowy w przyszłości."
Jak wygląda dobre logo?
Dobre logo może być dosłowne, graficzne lub czysto symboliczne. Logo firmy Apple jest dosłowne: proste, stylizowane jabłko z wyjętym z niego kęsem. Żółte prostokątne logo National Geographic jest graficznym przedstawieniem czasopisma, ale może też przedstawiać ramkę. Inne firmy, takie jak UPS i Pepsi, posiadają symboliczne logo, które wykorzystuje linie, kształty i kolory, aby wywołać pewne wrażenie.
Logo tekstowe również może być skuteczne. Pomyślcie o Coca-Coli i Ben & Jerry's: Oba mają loga tekstowe, które wykorzystują kolor i styl, aby logo było wyraziste i rozpoznawalne.
Niezależnie od tego, jaki rodzaj logo uważasz za potrzebny, warto zainwestować czas i środki w stworzenie logo jako istotnego elementu tożsamości marki. "Logo jest najważniejszym elementem wizualnym firmy," mówi Carr. "Jeśli jest dobrze zrobione, może sprawić, że Twoja firma wyprzedzi konkurencję".
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0
Czym zajmuje się copywriter?
- Internet
- 7 marca 2022
- 0