- e-commerce
- 30 kwietnia 2020
- 0
Współczesny handel elektroniczny
Handel elektroniczny (również transakcje internetowe) daje możliwość korzystania z różnych urządzeń elektronicznych (telefon komórkowy i stacjonarny, faks, Internet, telewizja) w celu zawarcia transakcji finansowej. Najbardziej popularne są sklepy internetowe. Obejmują one transakcje pomiędzy sprzedającymi a kupującymi za pośrednictwem Internetu.
E-commerce polega na sprzedaży towarów i usług, przyjmowaniu i potwierdzaniu zamówień oraz obsłudze płatności bezgotówkowych.
Rodzaje transakcji online:
- Direct - cała transakcja od momentu złożenia zamówienia do zapłaty i dostawy towaru odbywa się za pośrednictwem sieci.
- Pośrednie - poszukiwanie towarów, usług, nowych klientów, przesyłanie danych i płatności odbywa się za pośrednictwem Internetu, jednak zamówione produkty dostarczane są w sposób tradycyjny.
- Hybrydowy - stosowane są różne formy przejścia, co powoduje braki w praktyce, rozwoju sieci i usług telekomunikacyjnych
Korzyści z handlu elektronicznego
Istnieje wiele korzyści wynikających z wykorzystania handlu elektronicznego. Niektóre z nich obejmują:
- Oszczędność na zakupie urządzeń biurowych, mała liczba pracowników, łatwy przepływ informacji, przyjemny kontakt z klientami, pozbycie się magazynów
- Indywidualna komunikacja z klientami
- interaktywne systemy komputerowe
- Elastyczność i szybkie umieszczanie informacji na stronie internetowej oraz niskie ceny jej odbudowy
- Uproszczona infrastruktura techniczna i sprawny system logistyczny
- Oszczędność czasu przy dostępie do informacji i dokonywaniu porównań towarów i usług.
Ograniczenia w handlu elektronicznym
Istnieją pewne ograniczenia w handlu elektronicznym:
- brak możliwości testowania lub kontroli wizualnej zakupionych towarów (wyjątki: 1. Wirtualna próba (np. prowadzenie samochodu w grach komputerowych) 2.Sprzedaż towarów ze zdjęciami z kamery lub on-line)
- wysokie koszty dostawy
- brak regulacji prawnych
hamowanie dostatecznych uregulowań prawnych
Sklepy internetowe
Sklepy internetowe są najczęstszą formą e-commerce. Cechy sklepów internetowych e-commerce to: dostępność 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, szeroki asortyment produktów, łatwy dostęp do informacji oraz możliwość wyboru najbardziej dogodnej formy płatności.
W Internecie dostępnych jest wiele towarów: książki, płyty CD, bilety lotnicze, ubrania, sprzęt komputerowy, oprogramowanie, ale także żywność. Często asortyment jest bogatszy niż w zwykłym sklepie. Są miliony różnych towarów, z których każdy może wybrać coś odpowiedniego. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu wiemy, co jest szczególnie potrzebne. Pomaga ono przygotować najlepszą ofertę dla naszych klientów.
E-commerce jest bezpiecznym, niezawodnym miejscem do handlu z innymi ludźmi. Dzięki niemu członkowie społeczności mogą kupować z zaufaniem. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci bezpiecznie i przyjemnie handlować w Internecie. Zakupy w już znanych sklepach, gdzie widoczne są dane adresowe i dostępny jest regulamin. Płacąc kartą kredytową zwracamy uwagę na to, czy autoryzacja jest szyfrowana.
Mając na uwadze fakt, że ustawodawca przewidział dziesięciodniowy okres zwrotu pomocy bez podania przyczyny. Jednakże pod warunkiem, że towary nie zostały wykorzystane, a Państwo posiadają oryginalne pudełko.
Nowością jest program partnerski, który jest tworzony na podstawie rekomendacji. Do tej pory podobne programy powstały na tradycyjnym rynku.
Nowa gospodarka
W dzisiejszych czasach handel internetowy rozwija się bardzo szybko. Szerokie rozpowszechnienie sprzętu komputerowego, ale także łatwy i niedrogi dostęp do Internetu sprawiły, że transakcje w sieci stały się popularne. W 1996 roku zyski firm wyniosły 800 mln dolarów, natomiast w 1997 roku dziesięć razy więcej - 8 mld dolarów. W 1999 r. było to około 18 mld dolarów (źródło: Forrester Research).
Klienci nie są ograniczeni przez internautów podczas zakupów przez Internet, mogą zamawiać produkty z dowolnego miejsca na świecie.
Amerykańscy analitycy argumentują, że nowa gospodarka stanie się nową siłą napędową stałego, szybkiego wzrostu gospodarczego w następnej dekadzie, a w Stanach Zjednoczonych przyczyni się do utrzymania zwolnień podatkowych od wszystkich transakcji handlowych przeprowadzanych przez Internet. Należy jednak wziąć pod uwagę, że problem badawczy może dotyczyć także form zarządzania w Internecie. Nowa gospodarka może stać się rodzajem wiedzy o szerszym, głębszym i bardziej precyzyjnym charakterze badań zachowań konsumentów, krajów czy firm. Dlatego też usługi nie muszą już być tak rozległe, a ich wcześniejsze odpowiedniki stały się bezużyteczne. Finanse będą bardziej chronione niż kiedykolwiek wcześniej, a tym samym łatwiej będzie zmienić formalność i intensyfikować umowy transakcyjne.
Bezpieczne zakupy online
Rozwój zakupów online zależy w dużej mierze od standardów, które pozwalają na bezpieczne przeprowadzanie transakcji online.
Bezpieczne kupowanie obejmuje:
- Zdolność do potwierdzenia tożsamości zarówno sprzedawcy, jak i nabywcy
- Szyfrowana transmisja pomiędzy klientem a sprzedawcą w celu zapewnienia zaufania do przekazywanych informacji, zwłaszcza numerów kart kredytowych. Obecnie stosowane są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) i SET (Secure Electronic Transaction).
- Zabezpieczenie serwera przed uzyskaniem dostępu do prywatnych danych klientów przez osoby nieupoważnione.
- Zabezpieczenie serwera przed atakami zarówno z zewnątrz (Internet) jak i z wewnątrz (sieci LAN).
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0