- Pozycjonowanie stron
- 30 kwietnia 2020
- 0
Podstawy SEO
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego niektóre firmy stale pojawiają się na pierwszej stronie Google, podczas gdy Ty nie możesz przenieść się powyżej trzeciej lub czwartej strony? Optymalizacja wyszukiwarek internetowych (aka: SEO) może być krytycznym krokiem do sukcesu online. Wyszukiwanie to świetny sposób na zdobycie nazwiska przed nowymi klientami i rozszerzenie zasięgu poza lokalny rynek. Oto nasze podstawy SEO, które pomogą Ci dotrzeć na szczyt Twojej strony internetowej.
Podstawy SEO
Podstawowa optymalizacja Twojej strony internetowej odbywa się głównie za kulisami, w kodzie HTML Twoich stron. Nie musisz wiedzieć jak zakodować stronę, ale zrozumienie kluczowych elementów i sposobu ich wykorzystania przez wyszukiwarki internetowe jest pierwszym krokiem do tego, aby Twoja strona mogła zostać znaleziona przez wyszukiwarkę.
Tytuł strony
Tytuł strony niekoniecznie pojawia się na samej stronie internetowej; pojawia się on na górze okna przeglądarki, a po nim często następuje nazwa przeglądarki. (Na przykład, tytuł tej strony to SEO Basics-LegalZoom.com. A jeśli używasz Internet Explorera, po tytule następuje Windows Internet Explorer).
Tytuł strony jest podobny do nagłówka rozdziału lub akapitu. Mówi on pająkom wyszukiwarki, co znajduje się na stronie. Na przykład, powiedzmy, że sprzedajemy filmy w trzech różnych gatunkach: tajemnica, horror i komedia romantyczna. Twoja strona jest podzielona na pięć stron: strona główna, strona z tajemnicą, strona z horrorem, strona z komedią romantyczną i strona kontaktowa. Tytuł każdej strony powinien odzwierciedlać jej zawartość, tak więc strona tajemnicza może mieć tytuł Mystery Movies.
Meta Opis
Meta opis jest kolejnym elementem, który nie pojawia się na samej stronie. Nie jest on widoczny dla odwiedzających Twoją stronę, ale wyszukiwarki internetowe używają go, aby uzyskać więcej informacji o tym, co znajduje się na stronie. Zazwyczaj zawiera on różne produkty i usługi, które są oferowane na stronie. Meta opis dla twojej strony Mystery Movies może brzmieć: "YourCompanyName sprzedaje tajemnicze filmy i inne thrillery. 100% darmowa wysyłka."
Meta-słowa kluczowe
Meta-słowa kluczowe są kolejną okazją, aby powiedzieć wyszukiwarkom, co jest na stronie. Tak jak w przypadku meta-opisów, lista słów kluczowych nie pojawia się dla odwiedzających. Wyszukiwarki będą używać meta słów kluczowych do indeksowania zawartości strony, więc chcesz mieć pewność, że masz dokładną reprezentację. Dla przykładu naszej firmy filmowej, meta słowa kluczowe mogą reprezentować różne rodzaje filmów tajemniczych, które sprzedajesz na swojej stronie Mystery Movies: "Tajemnicze filmy, tajemnicze dvd, prywatne filmy, tajemnica morderstwa, thrillery." Możesz również zamieścić warianty przedmiotów, które nosisz z pospolitymi błędami w pisowni, dzięki czemu ludzie będą mogli Cię znaleźć, nawet jeśli podczas poszukiwania popełnią literówkę.
Notatka ostrzegawcza o metasłowach kluczowych: "Wypychanie słów kluczowych", czyli wypisywanie większej ilości słów kluczowych niż istotne dla strony, jest taktyką stosowaną przez spamerów i może zaszkodzić rankingowi twojej strony w wyszukiwarkach. Meta słowa kluczowe powinny dawać przegląd tego, co jest na stronie, a nie wymieniać każdą pozycję na stronie.
Pytanie o trafność
Kluczem do przeprowadzenia udanego SEO jest po prostu upewnienie się, że tytuł strony, meta opis i meta słowa kluczowe dokładnie opisują zawartość strony. Użycie elementów, które nie pasują do treści Twojej strony może spowodować, że Twoja strona spadnie w wynikach wyszukiwania. A to może zaszkodzić współczynniki konwersji. Chcesz przechwycić poszukiwaczy szukających Twoich produktów, nie trać czasu z tymi, którzy nie są zainteresowani tym, co sprzedajesz. Poszukiwacze poszukujący okazji do pokazów w lokalnych kinach nie kupią żadnego z Twoich tajemniczych filmów, więc nie ma sensu przynosić ich na Twoją stronę, po prostu odejdą. Skup się na chwytaniu ich, gdy wrócą do domu z kina i chcą kupić DVD z filmu, który właśnie widzieli.
Znaczenie jest jednym z najważniejszych czynników w sukcesie Twojego wysiłku SEO.
Poza podstawami
Każdy właściciel strony internetowej powinien znać te podstawy. Niezależnie od tego, czy zmieniasz kod HTML na swojej stronie, czy robi to twój programista, powinieneś zrozumieć, czym jest każdy z tych elementów i upewnić się, że informacje w każdym z nich są dokładne. Wszystkie tytuły stron, meta-opisy i meta-słowa kluczowe powinny odzwierciedlać zawartość danej strony, aby upewnić się, że Twoja strona i jej zawartość została znaleziona przez wyszukiwarki szukające odpowiednich informacji.
Jednakże, pokrycie podstaw nie może zagwarantować wyników pierwszej lub nawet drugiej strony, zwłaszcza jeśli Twoje produkty lub usługi są bardzo konkurencyjne. Istnieje cała branża ukierunkowana na optymalizację stron pod kątem wyszukiwania i może mieć sens zlecanie zadań SEO komuś, kto posiada większą wiedzę.
Bez względu na to, jak zdecydujesz się na to zrobić, optymalizacja pod kątem wyszukiwania jest koniecznością dla Twojej strony biznesowej.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0
Czym zajmuje się copywriter?
- Internet
- 7 marca 2022
- 0