- Pozycjonowanie stron
- 30 kwietnia 2020
- 0
7 Zasady SEO, które powinien znać każdy marketer
Jeśli chodzi o znalezienie przez klientów online, musisz użyć SEO, aby opanować wyszukiwarki. Istnieją setki sygnałów rankingowych, które pomagają określić wyniki wyszukiwania. Obejmują one strukturę linków, słowa kluczowe i czas na miejscu, aby wymienić tylko kilka z nich.
Jeśli zastosujesz się do najlepszych praktyk i stworzysz wysokiej jakości treść, zostaniesz nagrodzony. Jeśli tego nie zrobisz, to spodziewaj się spotkać z gniewem Google.
Niektórzy marketerzy są karani słabymi wynikami wyszukiwania dzięki temu, że Google eliminuje treści niskiej jakości. Pamiętaj o tym, kiedy zaczynasz zastanawiać się, czy użycie techniki SEO w czarnej obudowie jest tego warte, czy też nie.
Więc, jeśli chcesz wykorzystać taktykę SEO w swojej kampanii marketingowej, upewnij się, że przestrzegasz zasad.
Jeśli chcesz opracować strategię treści, oto siedem zasad, które zawsze głoszę nowym właścicielom stron internetowych szukającym porad SEO. Podczas gdy niektóre z nich mogą wydawać się powszechne, są one często pomijane, co może spowodować duże szkody dla swoich rankingów wyszukiwania (i portfel z braku ruchu na stronie).
1. Nigdy nie nadużywaj słów kluczowych
Słowa kluczowe to sposób, w jaki mówisz wyszukiwarkom o tym, o czym jest twoja strona. Lata temu, marketerzy w kółko używali tego samego słowa kluczowego, próbując zasygnalizować Google, że są one istotne dla tego terminu.
Myślałem, że jeśli Google umieści cię na 4. miejscu dla słowa kluczowego, którego używasz 10 razy, to będzie cię na 1. miejscu, jeśli użyjesz go 20 razy. Wiem, że matematyka jest trudna, ale to ma sens, prawda?
Cóż, to trwało tylko przez krótki czas. Ci, którzy używali wypychania słów kluczowych jako sposobu na manipulowanie wynikami wyszukiwania, znaleźli się bez żadnego ruchu.
Wypełnienie słowami kluczowymi nie tylko sprawia, że twoja treść jest czytana jak gówno, ale także osłabia sygnały rankingowe. Oto, o co mi chodzi.
Google używa czasu na stronie jako sygnału rankingowego. Im dłużej ktoś jest na Twojej stronie, tym bardziej Google uważa, że jest to istotne. Jeśli ktoś nie może odczytać twojej treści, ponieważ jest ona tak pełna słów kluczowych, które czyta jak język obcy, szybko usunie się z twojej strony. Kiedy Google widzi, że ludzie szybko odchodzą, wie, że Twoja jakość jest tylko tuż nad kanałem i nie jest warta rankingu.
Moja rekomendacja to użycie słów kluczowych LSI (Latent Semantic Indexing) w swojej treści. Po prostu stwórz treść z kilkoma słowami kluczowymi, które chcesz uszeregować, ale używaj ich oszczędnie (2 do 3 razy dla artykułu o objętości 500-800 słów). Następnie użyj słów kluczowych LSI w artykule, aby uzupełnić główne słowa kluczowe.
"Keyword-stuffing" jest największym błędem, jaki możesz popełnić jako sprzedawca treści. Nie oferuje on nic dla czytelników i w końcu zostaniesz zignorowany przez Google.
2. Nie konkuruj o zatłoczone słowa kluczowe
Zróbcie swoje normalne badania nad słowami kluczowymi. Pamiętaj jednak, że użycie najbardziej odpowiedniego słowa kluczowego nie zawsze jest najlepszą strategią, zwłaszcza gdy ponad 70.000 osób używa już tego słowa kluczowego.
Szukaj podobnych lub unikalnych słów kluczowych, które są nadal tak samo istotne dla Twojej wiadomości, ale mniej osób ich używa. Skoncentruj się na tych słowach, ponieważ nie będziesz w stanie zająć wyższego miejsca w rankingu przy mniejszym wysiłku. Spróbuj ustawić swoje słowa kluczowe i ich synonimy w taki sposób, aby się wzajemnie uzupełniały. Dzięki temu Twoi autorzy będą mogli tworzyć treści, które będą brzmiały naturalnie dla czytelnika.
Możesz używać zatłoczonych słów kluczowych, ale spróbuj użyć ich jako synonimów słów kluczowych. Kiedy znajdziesz swoje "słowa kluczowe z ciemnym koniem", zbuduj z nimi swoją strategię.
Jeśli zdecydujesz się na użycie zatłoczonych słów kluczowych, zalecam skorzystanie z Techniki Wieżowców, aby to zrobić. Jeśli nie jesteś zaznajomiony, w zasadzie oznacza to, że bierzesz zawartość, która zajmuje wysokie miejsce dla tego słowa kluczowego, a następnie budujesz na niej, aby uczynić ją lepszą.
3. Twórz unikalne treści
Wspaniała strategia SEO zawsze polega na generowaniu unikalnej treści.
Upewnienie się, że twoja treść jest użyteczna i dobrze napisana, jest tak samo ważne jak strategia SEO, którą dla niej projektujesz.
Pozwól, że powiem ci to tak...
Jeśli Twoja treść nie jest unikalna, niewiele osób ją przeczyta. Kiedy mniej osób ją czyta, mniej sygnałów rankingowych jest pokazywanych Google. I cóż, resztę znasz.
Unique oznacza coś więcej niż tylko "jakość". Musisz dostarczyć coś, czego Twoi czytelnicy nie widzieli wcześniej. W poprzedniej sekcji, połączyłem się z Brianem Deanem i jego Techniką Wieżowca. Jeśli przejdziesz do tej strony, opowie on o unikalnej strategii treści, o której większość ludzi nie wie.
Dowód jest zawsze w puddingu. Widać, że ma blisko 600 komentarzy i prawie 1000 udziałów społecznych z tej strony.
4. Nie używaj linków o niskiej jakości
Jest tak wiele uwagi poświęcanej linkom przychodzącym, że wielu webmasterów zapomina, że ważne są również linki zewnętrzne.
Musisz się upewnić, że wszystkie Twoje linki zewnętrzne prowadzą do wysokiej jakości treści. Nie linkuj tylko po to, aby się z nim połączyć, bo w przeciwnym razie strzelisz w stopę swojej strategii SEO.
Złe lub zepsute linki prowadzą do zdenerwowania klientów i mogą mieć wpływ na Twoje rankingi Google (dlatego też musisz regularnie aktualizować swoją stronę - omówię to w następnej sekcji).
Nie spiesz się i naprawdę wybierz linki, które są istotne, skuteczne i z witryn, które były przez jakiś czas. To są relacje, które chcesz budować i jakość, którą nagrodzi Google.
Mając to na uwadze, będę również polecał NIE linkować do treści, które już zajmują wysokie miejsce w rankingu dla słowa kluczowego, za które starasz się odpowiadać. Zasadniczo, dajesz im sok linkowy i pokazujesz Google, że ich treść jest nieco lepsza od twojej.
Wreszcie, można użyć rozszerzenia przeglądarki, aby sprawdzić linki na swojej stronie internetowej. Robię to regularnie na mojej liście stron, które akceptują wpisy gości (powyżej). Wygląda na to, że są linki, które muszę zmienić.
5. Aktualizuj swoją stronę na podstawie zwykłej
Byłeś kiedyś na stronie, która nie była aktualizowana od 10 lat? Długo byłeś na niej? Jeśli jesteś jak większość użytkowników Internetu, odpowiedź brzmi "nie".
Bądź aktywny na swojej stronie internetowej i regularnie aktualizuj swoje kanały. To praktycznie niemożliwe, aby zobaczyć wzrost rankingu z nieaktywnej domeny.
Nie bój się aktualizować swoich treści. W rzeczywistości, będziesz cały czas widział artykuły z notatkami o kapeluszu, które mówią "aktualizacja na 2017" lub coś podobnego. Możesz zobaczyć na zrzucie ekranu powyżej jak firma marketingowa zamieniła post w wiecznie zieloną treść z prostą aktualizacją.
Dlatego ważne jest, aby analizować swoje treści, aby dowiedzieć się, co nie działa. Możesz aktualizować zawartość, która nie jest sklasyfikowana w rankingu, starając się uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
6. Postępuj zgodnie z Google On-Site Optimization Guidelines
Google stale aktualizuje swoje najlepsze praktyki, więc upewnij się, że jesteś na bieżąco. Większość zmian jest niewielka, ale mimo to musisz być na bieżąco.
Jeśli Google robi coś mniejszego, jak dewaluacja adresów URL z konkretnymi słowami kluczowymi, to na pewno jest to coś, co musisz wiedzieć podczas tworzenia treści (wątpię, żeby tak się stało. Nie panikuj, to tylko przykład).
Więc upewnij się, że jesteś na bieżąco!
7. Trzymaj oko na swojej stronie Prędkość
Musisz także monitorować prędkość swojej strony. Upewnij się, że jest szybka i odpowiadająca. Wiem, że pewnie już to słyszałeś, ale to naprawdę jest takie ważne, zwłaszcza w świecie urządzeń mobilnych.
Pozwól, że zapytam cię o to. Jeśli prędkość strony nie jest ważna, dlaczego Google wyszedł z AMP? Dokładnie o to mi chodzi!
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0