- Marketing i Reklama
- 30 kwietnia 2020
- 0
Wykorzystanie Pinteresta jako narzędzia marketingowego
Media społecznościowe stały się lukratywnym medium marketingu towarów i usług, czy to rozdawanie kuponów potencjalnym klientom, którzy "lubią" stronę na Facebooku, zachęcanie użytkowników do "śledzenia" swojej działalności na Twitterze, czy zamieszczanie reklam i filmów instruktażowych na YouTube. Jednak sieć mediów społecznościowych, której wielu właścicieli firm jeszcze nie wykorzystało, to Pinterest. Ta strona ma miliony potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani śledzeniem nowych zainteresowań i technik budowania marki Twojej firmy.
Czym jest Pinterest?
Pinterest jest portalem społecznościowym, który pozwala użytkownikom odkrywać i dzielić się podobnymi zainteresowaniami wizualnie poprzez "przypinanie" (umieszczanie) zdjęć lub filmów na wirtualnych tablicach ogłoszeń (stronach internetowych). Pinboardy są zazwyczaj organizowane według tematów, takich jak wystrój domu, gotowanie, rozrywka czy architektura. Tablice mogą być dzielone z osobami, które mają podobne gusta i zainteresowania. Na przykład, gdy dana osoba umieści zdjęcie swojej nowo urządzonej kuchni, umieści je dla innych, aby albo zapisać je na swojej stronie Pinterest, albo "powtórzyć" swoim zwolennikom. Użytkownicy mogą również "lubić" i komentować szpilki, a następnie dzielić się nimi za pośrednictwem Pinteresta, Facebooka, Twittera, a nawet na swoich własnych stronach internetowych lub blogach. Zasadniczo, użytkownicy łączą się w oparciu o to, co wydaje im się interesujące, a firmy odkryły sposoby na wykorzystanie tego zjawiska sieci społecznościowych.
Fenomenalny wzrost wzbudza zainteresowanie dużych firm
Zjawiskiem, które zwabiło takie firmy jak Lowe's, Home Depot i IKEA do korzystania z witryny w celach marketingowych, jest ogromny wzrost liczby nowych użytkowników w krótkim okresie czasu. Według Daily Infographic, liczba unikalnych (niepowracających) użytkowników witryny wzrosła o 429% od września do grudnia 2011 roku. Od początku 2012 roku, według Sirona Consulting, dzienni użytkownicy zwiększyli się o ponad 145%. Target marketing jest również unikalny dla Pinterestu, gdzie około 97% użytkowników stanowią kobiety.
Wiele firm stworzyło konta Pinterest, aby promować piękne i unikalne szpilki dla prawie 5 milionów użytkowników, którzy spędzają średnio 15 minut dziennie na stronie. Użytkownicy mogą dodawać zdjęcia i filmy w strategiczny, zorganizowany sposób, tworząc piękne kolaże online, aby pomóc w sprzedaży swoich produktów. Jednakże, jak w przypadku wszystkich mediów społecznościowych, istnieje cienka granica pomiędzy tworzeniem doświadczeń, które użytkownicy czują, że wzbogacają swoje życie, a jawną autopromocją, która dla większości użytkowników jest odrażająca. Poniżej znajduje się pięć wskazówek, aby sprzedawać swoje towary i usługi poprzez Pinterest bez wyłączania "pinners" poprzez oczywiste taktyki reklamowe:
- Stwórz wizualny, wygenerowany przez użytkownika, oparty na wentylatorach Pinboard. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać w Pintereście jest to, że jest on wizualny: tekst na tej stronie jest minimalny, na ogół składa się z opisu obrazu. Pamiętaj więc, aby skupić się na swojej najlepszej treści wizualnej. Ponadto, ponieważ Pinterest pozwala innym użytkownikom umieszczać swoje własne pinboardy na Twoich tablicach ogłoszeń, poproś swoich fanów o pomoc w marketingu! Poproś klientów o przypinanie zdjęć do prezentowanej tablicy na Twojej stronie, co czyni Twoją stronę Pinterest zarówno stroną promocyjną dla fanów, jak i marketingową.
- Reklamuj swoją stronę Pinterest wszędzie. Kiedy Twoja strona Pinterest jest wyłączona i działa, dodaj przycisk "Pin-It" do wszystkich innych materiałów marketingowych, w tym do Twojej strony internetowej i strony na Facebooku. Pozwoli to na zaprezentowanie Twojej nowej marki innym odbiorcom za pomocą jednego kliknięcia. Możesz również dodać przycisk "follow", dzięki któremu klienci będą widzieć Twoje pin-It automatycznie. Podobnie jak w Twitterze i Google+, użytkownicy Pinterestu mogą używać hashtagów do oznaczania swoich pinów i ułatwiać wyszukiwanie ich treści w świecie mediów społecznościowych. Korzystając ze zintegrowanej metody marketingu w mediach społecznościowych, łączącej serwisy takie jak Twitter, Facebook i Google+ z Pinterestem, możesz wykorzystać popularność swojego konta Pinterest wśród klientów w sposób nieinwazyjny.
- Zorganizuj konkurs. Tak długo, jak długo twój konkurs jest zgodny z warunkami użytkowania Pinterestu, możesz chcieć zorganizować konkurs, który prosi użytkowników o stworzenie tablicy ogłoszeń przy użyciu twoich produktów lub usług. Jest to świetny sposób na zaangażowanie klientów i budowanie świadomości na temat twoich produktów. Na przykład, powiedzmy, że klient przypina sobie zdjęcie, które nosi w butach, które sprzedajesz. Jeśli to zdjęcie jest ponownie przypinane przez innych użytkowników, dostajesz word-of-mouth reklamy, że pieniądze nie można kupić! Twoi zwolennicy mogą następnie głosować na pin, który lubią najbardziej, tworząc jeszcze głębsze połączenie.
- Stwórz tablicę video. Wielu nowych użytkowników Pinteresta nie zdaje sobie sprawy, że pinezki to nie tylko statyczne obrazy, ale mogą być również filmikami. Stwórz osobną tablicę z ciekawymi filmikami, które produkuje Twoja firma, np. filmiki pracowników prezentujące Twoje produkty, filmiki Twoich pracowników na targach lub imprezach lub, za zgodą, filmiki klientów korzystających z Twoich produktów. Ponieważ sekcje wideo Pinteresta są znacznie mniejsze niż sekcje graficzne, będziesz się wyróżniał jako nowy i innowacyjny w świecie Pinteresta.
- Rozwijają branding przyszłości. Pinterest to nie tylko narzędzie do sprzedaży istniejących towarów i usług, ale także świetny sposób na rozwój przyszłej marki. Zapoznaj się z tablicami ogłoszeń klientów, aby zobaczyć, co ich interesuje. Zaprezentuj swoje pinboardy w osobnej tablicy i dodaj do swojej własnej kolekcji pokrewnych pinboardów. Możesz również komentować szpilki innych, co jest świetnym sposobem na postawienie twarzy przed nowymi zwolennikami.
Pinterest jest unikalnym i pięknym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów, a imponujące statystyki pokazują, że użytkownicy będą z dużym prawdopodobieństwem rosnąć wykładniczo w ciągu następnego roku, po jednej pinerze na raz.