- Marketing i Reklama
- 30 kwietnia 2020
- 0
Marketing cyfrowy: SEO vs. SEM. Dlaczego Twój biznes potrzebuje obydwu?
Jako właściciel małej firmy, chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, oraz SEM, czyli marketing pod kątem wyszukiwarek internetowych, to dwa sposoby na przyciągnięcie ludzi na Twoją stronę internetową i Twoje produkty lub usługi:
- SEO odnosi się do strategii, które pomagają stronie internetowej naturalnie pojawiać się w wynikach wyszukiwania online.
- SEM odnosi się do płatnej reklamy w wyszukiwarkach.
Ponieważ ludzie coraz częściej badają produkty i usługi w Internecie, ważne jest, aby przedsiębiorstwa zajmowały ważne miejsce w wynikach wyszukiwania internetowego. Ale terminologia może być mylące, i trudno jest wiedzieć, czy lepiej jest uzyskać ruch w wyszukiwarkach poprzez organiczne SEO, vs SEM, który jest płatne reklamy.
Oto odpowiedzi na niektóre z najważniejszych pytań dotyczących SEO vs. SEM.
Co to jest SEO?
SEO oznacza używanie różnych strategii, aby pomóc witrynie organicznie zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki takie jak Google posiadają złożone algorytmy, które określają, jak widoczna będzie Twoja strona, gdy ktoś będzie szukał konkretnego terminu. SEO polega na upewnieniu się, że Twoja witryna ma takie cechy, jakie lubią wyszukiwarki.
SEO może obejmować zarówno strategie na stronie i strategie off-page. Przykłady strategii na stronie obejmują:
- Zawartość informacyjna i dobrze napisana
- Meta dane, takie jak znaczniki stron i meta-opisy, które są zoptymalizowane i zawierają również słowa kluczowe (Słowa kluczowe to słowa lub frazy, które ludzie wpisują na pasku wyszukiwania, takie jak "Co to są słowa kluczowe w SEO?"). Kiedy Twoje treści i meta dane zawierają popularne słowa kluczowe związane z Twoimi produktami i usługami, jest bardziej prawdopodobne, że wyszukiwarki internetowe Cię znajdą).
- Optymalna prędkość ładowania stron
- Zintegrowane udostępnianie społecznościowe
Strategie off-page obejmują:
- Zachęcanie innych autorytatywnych stron internetowych do umieszczania linków do treści na swojej stronie internetowej
- Zwiększenie ruchu na Twojej stronie poprzez udostępnianie w mediach społecznościowych
- Zwracanie uwagi poprzez zakładki społecznościowe takie jak Reddit
SEO jest strategią długoterminową. Potrzeba czasu, aby zbudować treść, zdobyć linki i osiągnąć dobry ranking.
Co to jest SEM?
SEM był kiedyś szerokim pojęciem dla całego marketingu w wyszukiwarkach, ale w dzisiejszych czasach SEM odnosi się prawie wyłącznie do płatnego marketingu w wyszukiwarkach. Płatne reklamy w wyszukiwarkach są powiązane z określonymi słowami kluczowymi. Kiedy internauta szuka słów kluczowych dla Państwa ogłoszenia, Państwa ogłoszenie może pojawić się w wynikach wyszukiwania. Płatne reklamy wyszukiwania często wyglądają jak organiczne wyniki wyszukiwania, ale zazwyczaj są one oznaczone jako "reklama" lub "treści sponsorowane".
Najczęstszym typem SEM jest kampania pay-per-click. Z płatnością za kliknięcie, sponsor reklamy jest obciążany za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Google Ads jest najbardziej popularną platformą SEM, z Bing Ads nadchodzi w drugiej kolejności. Istnieje wiele narzędzi SEM dostępne, aby pomóc uczynić SEM pracować dla właścicieli firm, w tym narzędzi słów kluczowych i narzędzi analitycznych w Google, aby zobaczyć, jak Twoje reklamy są wykonywane.
SEO vs. SEM: Co jest lepsze?
W tym momencie, może się zastanawiać, dlaczego trzeba SEO, kiedy można uzyskać wyszukiwanie internetowe rankingi poprzez uruchomienie płatnych reklam. Ale to jest błąd myśleć o SEO i SEM jako albo / lub wybór. Najlepsze strategie marketingu internetowego używać zarówno SEO i SEM.
SEO jest ważne jako podstawa do stworzenia strony internetowej, którą Google uważa za wiarygodną. Wiele osób będzie ufać organicznym rankingom wyszukiwania bardziej niż płatnym wynikom wyszukiwania, a jeśli możesz mieć zarówno organiczny ranking jak i płatne ogłoszenie na górze strony z wynikami, zwiększasz szansę, że użytkownicy odwiedzą Twoją stronę.
Jednocześnie, SEO jest nieścisłą nauką, a SEM może wypełnić luki płatnymi ogłoszeniami słów kluczowych, gdzie masz problem z organicznym rankingiem. Nowe firmy mogą zostać szybciej zauważone, jeśli używają strategii SEM podczas budowania swoich organicznych rankingów wyszukiwania.
Zarówno SEO, jak i SEM polegają na słowach kluczowych, a ich sukces zależy częściowo od tego, czy są w stanie zidentyfikować odpowiednie słowa kluczowe i dowiedzieć się, do kogo kierować swoje reklamy. Realizując obie strategie, zyskasz lepszy wgląd zarówno w swoją firmę, jak i jej klientów, a także zwiększysz swoje szanse na sukces online.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0