- Marketing i Reklama
- 30 kwietnia 2020
- 0
Jak startupy mogą używać Instagramu do tworzenia marek, sprzedaży i wzrostu?
Instagram marketing jest kluczową częścią każdej strategii marketingowej dla startupów. Platforma nie tylko może pomóc firmom budować swoją markę i sprzedawać produkty i usługi, ale również pozwala na autentyczne połączenie z publicznością, pokazać swój unikalny głos marki, i rozwijać swoje podążanie.
Z 1 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, według Sprout Social, Instagram jest jedną z największych sieci społecznościowych na świecie i może umieścić swoją markę przed ogromną publicznością.
"Instagram jest świetną platformą do dotarcia do obecnych i potencjalnych klientów", powiedział Eric Rutin, dyrektor marketingu w Kids Dental Brands. "Podobnie jak w przypadku większości mediów społecznościowych, Instagram jest doskonałym narzędziem pomagającym startupowi zwiększyć świadomość marki i wprowadzić klientów do procesu sprzedaży".
Być może słyszałeś o marketingu wpływowym jako jednej z głównych taktyk sprzedaży na Instagram, ale nie jest to jedyny sposób, w jaki firma może wyprzedzić na platformie. Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak korzystać z Instagramu do marketingu od ekspertów, jak również to, co można zrobić, aby zapewnić swój startup jest skuteczne na platformie.
Jak wygrać na Instagramie
Aby rozwijać się na każdej platformie społecznościowej, musisz konsekwentnie publikować swoje posty. W odniesieniu do marketingu Instagram, może to oznaczać publikowanie każdego dnia lub trzy razy w tygodniu. Nie ma ustalonej formuły, ważne jest, że wybierasz harmonogram wysyłania i trzymać się go.
"Publikuj często i konsekwentnie, i upewnij się, że używasz wszystkich funkcji Instagram, takich jak historie, filtry i sondaże, aby zwiększyć zaangażowanie", powiedziała Kara Crail, copywriter marketingowy i koordynator ds. mediów społecznościowych dla Maniology.
Crail ostrzegał jednak przed spamowaniem kanałów użytkowników zawierających zbyt wiele treści. Zamiast tego, skontaktuj się ze swoimi zwolennikami, odpowiadając na ich komentarze i wiadomości oraz pokazując, że zależy Ci na tym, co mają do powiedzenia.
Współpraca z Micro-Influencers
Chociaż wydaje się, że wpływy z milionami zwolenników dominują Instagram, istnieje wiele mikro-wpływów tam z 30.000 lub mniej zwolenników, którzy są warte współpracy z Instagram kampanii marketingowych. Szukaj mikro-wywoływaczy, które pomogą Ci dotrzeć do odbiorców, rozpowszechniać swoje przesłanie i zaszczepić zaufanie do swojej marki.
"Kluczem jest znalezienie osoby, która regularnie zamieszcza angażujące treści zgodne z marką lub wizją Twojej firmy", powiedział Rutin. "Sprawdzając zaangażowanie, jakie otrzymują od swoich zwolenników, takie jak upodobania, komentarze i akcje, można zobaczyć, jaki mają wpływ".
Tworzenie treści wideo
Instagram może być znany z obrazów, ale faktem jest, że wideo zostało przejęte. Od Instagram Stories do IGTV, wideo szybko staje się medium z wyboru na platformie.
Brian Glassman, dyrektor ds. marketingu w Solid Digital , powiedział: "Rzuć sobie wyzwanie, aby produkować i publikować więcej treści wideo. Podczas gdy produkcja materiałów wideo wymaga nieco więcej czasu i energii (oraz pewności siebie) niż materiałów graficznych, posty wideo otrzymują średnio o 38% więcej zaangażowania niż ich statyczne odpowiedniki".
Pomiar i badanie
Marketingu siebie na Instagram wymaga, aby spojrzeć na to, jak Twoje posty działają i że testujesz swoje kampanie. Według Rutyna, można to zrobić poprzez Instagram Insights, który dostarczy Ci cennych informacji zwrotnych.
Będziesz mógł zobaczyć, jak post wykonywany w oparciu o akcje, zapisuje, lubi, i dotrzeć i zobaczyć informacje demograficzne odbiorców, takie jak wiek, płeć i lokalizacja. Ponadto, można zobaczyć, jakie dni i godziny twoja publiczność jest aktywna na platformie, co daje dobre pojęcie, kiedy należy pisać.
Rozwijaj swoje podążanie organicznie
Wyróżnienie się na Instagramie może być niezwykle trudne, ponieważ masz do czynienia z tak dużą konkurencją. Z tego powodu, może to być kuszące, aby kupić zwolenników, płacić za komentarze do swoich postów, i śledzić losowych ludzi w ramach swojej strategii marketingowej Instagram. To nie są najlepsze praktyki.
Zamiast tego, skupić się na rozwoju organicznym, według Sonya Gankina, wewnętrzny koordynator marketingu seoplus+. "Znajdź sposoby, które autentycznie zaintrygują i zachęcą Twoją grupę docelową do śledzenia Twojego konta i angażowania się w Twoje treści" - mówi Sonya Gankina.
Na przykład, po zapoznaniu się z Instagram Insights, może się okazać, że Twoi zwolennicy najlepiej odpowiadają na treści dotyczące pracowników Twojej firmy. Mogą oni lubić zdjęcia swoich produktów lub Instagram Stories. Dowiedz się, które treści sprawdza się najlepiej i pisać konsekwentnie, i można rozwijać swoje podążanie w krótkim czasie.
Praca wokół wyzwań związanych z marketingiem Instagram
Podczas gdy Instagram marketing ma wiele plusów, jest kilka minusów, które trzeba będzie obchodzić. Na przykład, zgodnie z Rutin, ogólna publiczność jest ograniczona, ponieważ użytkownicy mogą tylko pisać za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Ponadto, nie można umieścić aktywne linki w postach, chyba że płacisz za sponsorowany post. I nie zapominajmy, że platforma posiada algorytm, który jest stale przesuwany, co zmniejsza zasięg organiczny i zmusza do zapłaty, jeśli chcesz, aby publiczność cię zobaczyć. Nie pozwól jednak, aby to Cię zniechęciło.
Jedna z głównych zalet platformy? "Jej koszty reklamy stanowią niską barierę wejścia", powiedział Rutin. "Firma może promować post za kilka dolców." A te niskie koszty pozwalają startupom rozwijać strategię marketingową Instagram, która pomoże im konkurować z większymi markami o miejsce na kanałach potencjalnych klientów.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0