- Marketing i Reklama
- 30 kwietnia 2020
- 0
Jak opracować strategię komunikacji marketingowej
Strategia komunikacji marketingowej jest kluczowa dla sukcesu każdej firmy. Podczas gdy większość właścicieli małych firm wie, że marketing jest niezbędny, często przenosi się na inne potrzeby biznesowe, takie jak realizacja zamówień lub obsługa klienta.
Oto spojrzenie na to, jak można stworzyć efektywny plan, nie tracąc przy tym zbyt wiele czasu i pieniędzy.
Dlaczego potrzebujesz strategii komunikacji marketingowej
Według Paula Saundersa, założyciela i dyrektora kreatywnego Brand Buddha, "Kiedy zaczynasz rozwijać biznes bez silnego przekazu dla marketingu i komunikacji, możesz znaleźć wczesny sukces, ale nie będziesz w stanie go skalować. Nie będziesz też w stanie go kontrolować. Bez planu w miejscu, Twój marketing i komunikacja będzie mieć swoje własne życie".
Kolejna korzyść z posiadania planu? "Opracowanie planu komunikacji marketingowej pozwala na śledzenie tego, co sprawdza się w Twoim biznesie, a co nie" - mówi Christina Marie Noel, konsultantka ds. marketingu i strategii. W miarę upływu czasu, to śledzenie pozwala umieścić swoje zasoby na taktyce marketingowej, która ma wpływ na ogólny wynik finansowy.
Ale opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji marketingowej nie musi oznaczać przesadnego zaangażowania ani czasu, ani pieniędzy. Saunders podkreśla, że Twój plan nie musi wymagać ani kosztów kieszonkowych, ani kilku miesięcy poświęconych na rozwój. Wszystko, czego wymaga to, że masz plan na miejscu.
Nie musisz też zaczynać od niczego zbyt skomplikowanego. Noel sugeruje, że właściciele małych firm zaczynają od prostych planów marketingowych składających się z jednej do trzech strategii, zanim w końcu zaczną pracować do bardziej złożonych strategii marketingowych. Dla każdej strategii, ocenić zarówno swoje zaangażowanie z potencjalnymi klientami i zwrot z inwestycji; z czasem, ten rodzaj testowania pozwoli Ci umieścić swoje cenne zasoby na strategie, które działają najlepiej dla Twojej firmy.
Wskazówki dotyczące opracowania planu komunikacji marketingowej
Wiedza o tym, że potrzebujesz planu komunikacji marketingowej to jedno, ale stworzenie takiego, który będzie zawierał konkretne działania, które możesz podjąć, może wydawać się zniechęcającym procesem. Poniższe wskazówki powinny pomóc w usprawnieniu procesu tworzenia planu, który działa na rzecz Twojej firmy:
- Poznaj swój przekaz marketingowy. Zanim zaczniesz opracowywać swoją strategię komunikacji marketingowej, musisz wiedzieć, jaki będzie Twój przekaz marketingowy. "Może wydawać się to oczywiste, ale wiele firm boryka się z tym problemem" - mówi Noel. Musisz wiedzieć, co robi Twoja firma i dlaczego Twój produkt lub usługa ma znaczenie, zanim zainwestujesz swój czas w marketing. "W przeciwnym razie cały czas i energia, które poświęcasz na marketing, są marnowane".
- Bądź realistą. To może być kuszące, aby opracować i wdrożyć kilka strategii marketingowych wszystko za jednym zamachem, ale w wielu przypadkach, taki kompleksowy plan nie jest wykonalny dla małych firm. "Jeśli jesteś start-upem z tylko dwoma członkami zespołu, nie rób ekstrawaganckiego planu, którego nie możesz zrealizować", radzi Saunders. "Do tego są agencje. Twórz elementy akcji i strategie w małych kawałkach, które mogą być rozwijane i skalowane."
- Zacznij od małej firmy. W rzeczywistości, Noel zaleca, aby rozpocząć od mniejszych strategii można sprawdzić, czy dalsze inwestycje są warte zachodu. Sugeruje działania, takie jak wykupienie małych reklam w mediach społecznościowych, aby zobaczyć, jak Twoja publiczność angażuje się lub oferuje nową usługę za darmo, aby przetestować model przed pobraniem za niego opłaty. Gdy zobaczysz sukces w swoich wysiłkach na mniejszą skalę, możesz następnie zmodyfikować swój plan, aby przetestować większe inwestycje.
- Bądź konsekwentny. Niezależnie od tego, jaki jest ostateczny plan marketingowy, oprzeć się pokusie, aby dokonać zmian lub wymieszać rzeczy w połowie linii czasu planu. Saunders zauważa, że spójność jest kluczowym czynnikiem sukcesu marketingowego. "Dynamiczne historie marki mają spójność, linię przelotową, która łączy każdy przekaz lub kampanię. Bądź nieugięty w trzymaniu się swojej marki i przekazu".
Plan komunikacji marketingowej jest ważnym narzędziem w każdym małym biznesie właściciela zestawu narzędzi. Mimo to, nie trzeba inwestować duże ilości pieniędzy lub czasu, aby rozpocząć pracę nad kompleksowym planem, który pomoże Twojej firmie osiągnąć jej cele. Znać swój przekaz, być realistą, zacząć mały i być spójne; z czasem, będziesz w stanie zidentyfikować, co działa, a co nie i skalować swoje wysiłki skutecznie.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0