- Marketing i Reklama
- 30 kwietnia 2020
- 0
Czy Twoja firma naprawdę potrzebuje strony na Facebooku?
Od billboardów do pudełek z płatkami zbożowymi do paragonów sklepowych, to znajome logo "f" wydaje się być wszędzie tam, gdzie wyglądasz.
Firmy każdej wielkości promują swoje strony na Facebooku w niemal każdym punkcie kontaktu z klientem. Media nieustannie śledzą rozwój i trendy w branży mediów społecznościowych, a wraz z ostatnim IPO, Facebook wydaje się być wszystkim, o czym wszyscy mówią. Ale co to wszystko znaczy dla Ciebie, jako właściciela małej firmy - i czy Twoja firma może przetrwać bez posiadania w rzeczywistości strony na Facebooku?
W poprzednim artykule przyjrzałem się mediom społecznościowym dla biznesu i sprawdziłem, co zrobić po ustaleniu obecności online. Ale zróbmy krok do tyłu i pomyślmy o wartości strony na Facebooku dla Twojej firmy.
Media społecznościowe ogromnie się rozwinęły w ciągu ostatnich kilku lat i nie wykazują żadnych oznak redukcji. Obecnie Facebook ma ponad 900 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Inne portale społecznościowe zyskały na popularności, ponieważ konsumenci są bardziej skomunikowani niż kiedykolwiek, zwłaszcza za pomocą smartfonów. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy (reklamy drukowane, TV, radio, itp.), rozwój mediów społecznościowych daje małym firmom dostęp do konsumentów za niskie koszty rozpoczęcia działalności i oferuje możliwość rozmowy w czasie rzeczywistym, odpowiedzi i analizy.
Ale wielkie pytanie brzmi, czy to naprawdę tak ważne, aby ludzie "polubili" Twój biznes? Cóż, może. Oto trzy rzeczy do rozważenia:
- Poznaj swoich klientów. Czy Twój główny klient może być aktywnym użytkownikiem Facebooka? Podczas gdy Facebook przyciąga użytkowników ze wszystkich grup demograficznych, musisz zadać sobie pytanie: czy Twoja baza klientów jest aktywna w mediach społecznościowych i czy byliby oni zainteresowani połączeniem się ze stroną Twojej firmy?
- Poznaj swój rynek. Tak samo ważne, jak wiedza o tym, komu sprzedajesz, jest ustalenie, czy posiadanie strony na Facebooku dla Twojego rodzaju działalności byłoby rzeczywiście przydatne dla Twojego klienta. Na przykład, jeśli masz pranie na sucho lub usługi niszczenia dokumentów, czy posiadanie strony na Facebooku przynieść wartość dla swoich klientów? Jaką korzyść odnieśliby twoi klienci przez "Lubienie" twojej firmy na Facebooku?
- Zaangażuj się w jej utrzymanie. Zanim uruchomisz stronę, upewnij się, że możesz zaangażować się w jej utrzymanie. Oznacza to nie tylko regularne aktualizowanie i publikowanie informacji, ale także moderowanie społeczności. Posiadając stronę na Facebooku, możesz otworzyć drzwi dla fanów twojej firmy, którzy zamieszczają notatki z podziękowaniami lub dzielą się pozytywnymi historiami o twojej marce - może to również otworzyć drzwi na negatywne komentarze i skargi klientów, które będą w pełni widoczne dla publiczności do przeczytania. Zamiast ignorować lub usuwać te komentarze, Mikal Belicove z Entrepreneur Magazine oferuje sugestie, jak właściciele firm mogą radzić sobie z negatywnymi komentarzami.
Wielka część o Facebooku jest to, że każda firma może rozpocząć działalność po prostu tworząc bezpłatne konto na Facebooku i łącząc się z klientami. Podczas budowania bazy fanów może być wyzwaniem dla każdej marki, raz strona jest na żywo, może być używany do udostępniania wiadomości biznesowych, poprosić o opinie klientów i, najlepiej, rozwijać biznes. To prawie jak posiadanie własnego zespołu PR i grupy fokusowej u boku.
Więc, czy twoja firma potrzebuje strony na Facebooku? W końcu, to zależy od ciebie. Jak w przypadku każdej nowej inicjatywy marketingowej, ważne jest, aby wiedzieć, w co się pakujesz - jak również co będzie wymagane od Ciebie - zanim wskoczysz. A jeśli tak, cieszyć się jeździć - będziesz w wielkim towarzystwie.