- Marketing i Reklama
- 30 kwietnia 2020
- 0
5 wskazówek i trików na udaną kampanię marketingową za pomocą poczty elektronicznej
Email marketing jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na reklamowanie swojej firmy. Udana kampania e-mail marketingowa przynosi sprzedaż, buduje lojalność klientów i pozostaje w zgodzie z prawem.
Jak sama nazwa wskazuje, e-mail marketing wykorzystuje pocztę elektroniczną do promowania Twojej firmy. Wiadomości e-mail mogą reklamować Twoje towary lub usługi i ostrzegać klientów o ofertach specjalnych. Ale kampania e-mail marketingowa to także sposób na pozostanie w kontakcie z klientami i pomoc w zapamiętaniu Twojej marki.
W dobie mediów społecznościowych, kuszące jest odrzucanie poczty elektronicznej jako staromodnej. Ale na wiele sposobów, e-mail marketing działa lepiej niż inne kanały marketingowe, w tym mediów społecznościowych. Oto niektóre z korzyści:
- Email ma o wiele więcej użytkowników niż nawet najbardziej popularne portale społecznościowe.
- Email dociera do osób, które już są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami, trafiając bezpośrednio do ich skrzynek odbiorczych bez filtrowania przez algorytm mediów społecznościowych. Oznacza to, że ludzie są bardziej skłonni czytać i odpowiadać na e-maile niż na posty w mediach społecznościowych.
- Email marketing jest konfigurowalny, dzięki czemu możesz wysyłać różne wiadomości do różnych osób z Twojej listy subskrybentów.
- Email zazwyczaj kosztuje mniej niż direct mail lub płatna reklama online.
- Jesteś właścicielem swojej listy mailingowej. Za pomocą poczty elektronicznej możesz nadal docierać do klientów, nawet jeśli Twoja ulubiona platforma mediów społecznościowych zniknie i zabierzesz ze sobą wszystkich swoich zwolenników.
Kampania e-mailowa ma na celu dotarcie do określonej grupy odbiorców i osiągnięcie konkretnego celu, a jej skuteczność jest o wiele większa niż tylko losowe wysyłanie emaili. Oto pięć wskazówek dotyczących kolejnej kampanii e-mail marketingowej.
1. Wyznaczaj cele.
Każda kampania e-mailowa powinna mieć cel, który jest zgodny z Twoją marką i ogólnym planem marketingowym. Twój cel pomoże Ci określić, jaki rodzaj e-maila wysłać i do jakich subskrybentów go wysłać. Twój cel e-mail marketingowy pomoże Ci również zdecydować, jaki ton użyć do Twoich emaili.
Na przykład, newslettery są dobre do budowania relacji i utrzymywania kontaktu z istniejącymi klientami. Oferta marketingowa może napędzać sprzedaż konkretnego produktu lub usługi, a ogłoszenie może utrzymać klientów na bieżąco i wysłać ich na Twoją stronę internetową w celu dokonania zakupu.
2. Uczynić go osobistym.
Personalizacja oznacza o wiele więcej niż tylko umieszczenie w mailu imienia i nazwiska subskrybenta. Personalizowane kampanie zwiększają szansę, że każdy wysłany email jest istotny dla osoby, która go otrzymuje.
Aby spersonalizować kampanię, podziel listę subskrybentów na segmenty, aby dotrzeć do różnych grup osób, np. według płci, położenia geograficznego lub historii przeglądania i zakupu. Możesz również wysyłać ukierunkowane wiadomości e-mail do osób na różnych etapach podróży zakupowej. Na przykład, możesz wysyłać maile powitalne do nowych subskrybentów i przypomnienia do osób, które porzuciły swój koszyk zakupowy.
3. Postępuj zgodnie z wytycznymi CAN-SPAM Act.
Ustawa CAN-SPAM z 2003 roku ustanawia zasady wysyłania komercyjnych wiadomości e-mail. Niektóre z najważniejszych z nich obejmują:
- Nie używanie zwodniczych tematów
- Wyraźne zaznaczenie, że twój e-mail jest reklamą
- Włączając w to adres fizyczny firmy lub adres skrytki pocztowej.
- Dając odbiorcom możliwość rezygnacji z przyszłych e-maili i szybkiego spełnienia tych żądań.
Naruszenia ustawy CAN-SPAM Act pociągają za sobą kary do 42.530 dolarów. Jeśli masz pytania dotyczące zgodności z ustawą CAN-SPAM, zwróć się o poradę prawną.
4. Szacunek dla prywatności abonentów.
W 2018 roku w Europie weszła w życie nowa ustawa o ochronie prywatności w Internecie, znana jako GDPR (General Data Protection Regulation). Ustawa ta mówi między innymi, że firmy mogą wysyłać e-maile marketingowe tylko do osób, które wybrały listę kontaktową email marketingu. Oznacza to, że nie można dodawać osób do swojej listy e-mailowej bez ich zgody. Musisz również jasno wyjaśnić, w jaki sposób będziesz wykorzystywał prywatne informacje subskrybentów. Mimo, że GDPR technicznie odnosi się tylko do e-maili wysyłanych do ludzi w Unii Europejskiej, najlepszym sposobem na uniknięcie naruszeń jest stosowanie praktyk zgodnych z GDPR dla wszystkich Twoich e-maili.
5. Śledź swoje wyniki.
Ostatecznym celem kampanii email marketingowej jest zwiększenie sprzedaży i rozwój Twojej firmy. Aby to zrobić, musisz wiedzieć, które e-maile rezonują z Twoimi klientami, a które nie. Analizy e-mailowe mogą pokazać, które e-maile są otwierane i czytane, które prowadzą klienta do kliknięcia na Twoją stronę internetową, które klienci klikają i na które linki odpowiadają. Zwróć uwagę na te liczby i dostosuj swoje wiadomości i ich czas, aby uzyskać maksymalny efekt.
Email marketing jest skuteczny w zwiększaniu sprzedaży i budowaniu trwałych relacji z klientami. Aby jak najlepiej wykorzystać kampanie e-mail marketingowe, wysyłaj różne wiadomości, przestrzegaj obowiązujących przepisów i korzystaj z usług poczty elektronicznej, aby ułatwić sobie ten proces.