- Internet
- 30 kwietnia 2020
- 0
Najlepsze narzędzia SEO 2020
W jego sercu SEO (Search Engine Optimization) rozwinął się jako rozszerzenie dostępności stron internetowych poprzez zastosowanie się do wytycznych HTML 4, w celu lepszej identyfikacji celu i treści dokumentu.
Oznaczało to, że strony internetowe miały unikalne tytuły stron, które właściwie odzwierciedlały ich treść, a także nagłówki słów kluczowych, które lepiej podkreślały treść poszczególnych stron, oraz że inne tagi były traktowane tak samo.
Było to konieczne, również dlatego, że twórcy stron internetowych często koncentrowali się tylko na tym, czy ich kodowanie działa, a nie na doświadczeniach użytkowników, nie mówiąc już o przestrzeganiu wytycznych dotyczących publikowania stron internetowych.
Powoli się to zmieniało, ponieważ coraz częściej wiadomo było, że wyszukiwarki używały tych sygnałów "na stronie" do dostarczania swoich "Stron Wyników Wyszukiwarek" (SERP) - i że było to korzystne, aby zajmować na nich wyższe pozycje w celu wykorzystania wolnego i naturalnego ruchu organicznego.
Internet bardzo się rozwinął od tych wczesnych dni, a główne wyszukiwarki, takie jak Google, przetwarzają teraz znacznie więcej informacji "poza stroną" przy określaniu wyników wyszukiwania, nie tylko za pomocą przetwarzania semantycznego, zestawiania danych użytkownika i stosowania sieci neuronowych do maszynowego uczenia się wzorców, trendów i osobistych preferencji.
Nawet mimo to, podstawowe ideały SEO pozostają takie same, jak zawsze - zapewnienie, że strony mają odpowiednie tagi do kierowania słów kluczowych, nie tylko dla naturalnych wyników wyszukiwania, ale również dla PPC (Pay Per Click) i innych kampanii marketingowych, gdzie wywołanie do działania (CTA) i współczynniki konwersji są podstawowymi wskaźnikami sukcesu.
Ale skąd firma wie, które słowa kluczowe mają być kierowane na jej strony sprzedaży? W jaki sposób witryna filtruje ruch transakcyjny z ogólnych odwiedzających witrynę? I jak ta firma może zwiększyć swoją zdolność do przechwytywania docelowego ruchu z całego Internetu? Tutaj wymieniamy kilka narzędzi, które pomogą zrobić dokładnie to.
- Kliknij tutaj, aby przejść do najlepszych darmowych narzędzi SEO
Najlepsze narzędzia SEO - w skrócie
- Konsola wyszukiwania Google
- Zestaw narzędzi SEMrush SEO
- Pająk SEO
- Majestic SEO Tools
- Moz Pro
1. Konsola wyszukiwania Google
Kto jest lepszy niż gigant wyszukiwania Google, aby poprawić swoje SEO?
Idealny dla początkujących
Łatwy dostęp do kluczowych metryk
Bezpłatne wsparcie
Google Search Console (GSC) to doskonały sposób dla początkujących webmasterów na rozpoczęcie SEO.
Nawet jeśli nie jesteś uparty w SEO, niezależnie od wielkości Twojej strony lub bloga, chwalebna Konsola Wyszukiwania Google (dawniej Webmaster Central) i niezliczone przyjazne dla użytkownika narzędzia pod jej maską powinny być Twoim pierwszym portem połączenia.
Pakiet narzędzi daje Ci cenne informacje o Twojej witrynie już na pierwszy rzut oka: może ocenić wydajność Twojej witryny i obserwować potencjalne problemy w rozwiązywaniu problemów (np. negatywne linki spamu), pomóc Ci upewnić się, że Twoja witryna jest przyjazna dla Google i monitorować indeksowanie Twojej witryny przez Google.
Możesz nawet zgłosić spam i poprosić o ponowne rozpatrzenie, jeśli Twoja strona została ukarana. Ponadto, jeśli nie odwołujesz się do ich Webmaster Guidelines teraz i znowu, cóż, masz tylko siebie winić, jeśli pójdziesz źle. Konsola wyszukiwania jest stale aktualizowana, a nowe funkcje są w drodze, takie jak nowe narzędzie do sprawdzania adresów URL lub nowy raport map sytuacyjnych.
2. Zestaw narzędzi SEMrush SEO
Zaawansowane narzędzia SEO, wszystkie dostępne z poziomu mistrzowskiej deski rozdzielczej
Zestaw narzędzi SEMrush SEO został pierwotnie opracowany w 2008 roku przez SEMrush. W 2018 r. projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości 40 mln USD na rozbudowę.
Narzędzie do badania słów kluczowych jest dostępne z super rozbudowanego pulpitu SEMrush'a. Możesz przeglądać szczegółowe raporty z analizy słów kluczowych, jak również podsumowanie wszystkich zarządzanych domen.
Co ważniejsze, zestaw narzędzi SEO pozwala Ci na porównanie wydajności Twoich stron, aby zobaczyć jak wypadasz na tle konkurencji. Na przykład, możesz analizować linki zwrotne z innych stron do swoich. (proces ten jest czasami nazywany "budowaniem linków").
Analityka ruchu pomaga zidentyfikować główne źródła ruchu internetowego konkurencji, takie jak najlepsze strony odsyłające. Dzięki temu można uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, jak strony internetowe Państwa i Państwa konkurentów mierzą się pod względem średniego czasu trwania sesji i współczynników odbicia. Dodatkowo, "Porównanie źródeł ruchu" daje Ci przegląd cyfrowych kanałów marketingowych dla grupy rywali na raz. Dla tych nowych w SEO slang 'bounce rates' to procent odwiedzających, którzy odwiedzają stronę internetową, a następnie opuszczają ją bez dostępu do innych stron na tej samej stronie.
Przegląd domen robi o wiele więcej niż tylko podsumowanie strategii SEO Twojej konkurencji. Możesz również wykryć konkretne słowa kluczowe, na które zostały ukierunkowane, a także uzyskać dostęp do względnej wydajności Twoich domen zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.
SEMrush otrzymał wiele pozytywnych wyróżnień online, ale został skrytykowany za używanie żargonu SEO, takiego jak "SERP", który może zrazić niedoświadczonych użytkowników. Subskrypcja 'Pro' kosztuje 99,95 dolarów miesięcznie, która obejmuje dostęp do wszystkich narzędzi SEO.
3. SEO Spider
SEO Spider jest skutecznym web crawlerem, ale jego bezpłatna wersja jest nieco ograniczona.
Używane przez liderów branży
Doskonałe funkcje pełzania
Ograniczona wersja bezpłatna
SEO Spider został pierwotnie stworzony w 2010 roku przez eufemistycznie nazwaną "Krzyczącą Żabę". Klientami tego rzędowatego gada są główni gracze, tacy jak Disney, Shazam i Dell.
Jedną z najatrakcyjniejszych cech SEO Spidera jest możliwość szybkiego wyszukiwania adresów URL, a także przeszukiwania strony w celu sprawdzenia, czy nie ma uszkodzonych stron. Dzięki temu oszczędzasz sobie kłopotu z ręcznym kliknięciem w każdy link, aby wykluczyć "404 błędy".
Narzędzie to pozwala również na sprawdzenie stron z brakującymi tagami tytułowymi, zdublowanymi meta-tagami, tagami o niewłaściwej długości, jak również na sprawdzenie liczby linków umieszczonych na każdej stronie.
Istnieje zarówno darmowa jak i płatna wersja SEO Spidera. Darmowa wersja zawiera większość podstawowych funkcji, takich jak pełzające przekierowania, ale jest ona ograniczona do 500 adresów URL. To sprawia, że wersja 'Lite' SEO Spidera nadaje się tylko dla mniejszych domen.
4. Majestic SEO Tools
Królewska oferta dla wszystkich majsterkowiczów.
Ogromna ilość danych
Wiele cech
Doskonała analiza
Narzędzia Majestic SEO od momentu powstania w 2011 r. są konsekwentnie chwalone przez weteranów SEO. To również sprawia, że jest to jedno z najstarszych narzędzi SEO dostępnych obecnie.
Narzędzia te skupiają się głównie na backlinkach, które reprezentują linki pomiędzy jedną a drugą stroną internetową. Ma to znaczący wpływ na wyniki SEO i jako takie Majestic posiada ogromną ilość danych o backlinkach.
Użytkownicy mogą przeszukiwać zarówno 'Indeks Świeży', który jest wyszukiwany i aktualizowany w ciągu dnia, jak i 'Indeks Historyczny', który został pochwalony online za szybkość wyszukiwania piorunów. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jest "Majestic Million", który wyświetla ranking najlepszych 1 mln stron internetowych.
Wersja "Lite" firmy Majestic kosztuje 50 USD miesięcznie i zawiera przydatne funkcje, takie jak masowe sprawdzanie linków zwrotnych, zapis domen referencyjnych, adresów IP i podsieci, a także zintegrowany "Site Explorer" firmy Majestic. Ta funkcja, która ma na celu dać Ci przegląd sklepu internetowego otrzymał kilka negatywnych komentarzy z powodu patrząc trochę przestarzałe. Firma Majestic nie posiada również integracji z Google Analytics.
5. Moz Pro
Wspierane przez Wspólnotę narzędzia marketingu w wyszukiwarkach
Szeroka gama narzędzi
Ogromna ilość danych
Społeczność wspierająca
Moz Pro jest platformą narzędzi SEO, które mają na celu pomóc Ci zwiększyć ruch, rankingi i widoczność w wynikach wyszukiwania.
Kluczowe narzędzia obejmują możliwość przeprowadzenia audytu własnej strony internetowej przy użyciu pająka Moz Pro, który powinien podkreślać potencjalne problemy i zalecać przydatne spostrzeżenia. Istnieje również możliwość śledzenia rankingu Twojej strony w setkach, a nawet tysiącach słów kluczowych na stronę.
Istnieje również narzędzie do badania słów kluczowych, które pomaga określić, które słowa kluczowe i kombinacje słów kluczowych mogą być najlepsze do ukierunkowania, a także narzędzie do analizy linków zwrotnych, które łączy kombinację metryk, w tym anchor text w linkach, jak również szacunkową władzę domeny.
Cena za Moz Pro zaczyna się od 99 dolarów miesięcznie za plan standardowy, który obejmuje podstawowe narzędzia. Plan średnioterminowy oferuje szerszy zakres funkcji za 179 USD miesięcznie i dostępna jest bezpłatna wersja próbna. Zwróć uwagę, że plany posiadają 20% zniżki, jeśli są opłacane rocznie. Dodatkowe plany są dostępne na potrzeby agencji i przedsiębiorstw, a także istnieją dodatkowe płatne narzędzia do sporządzania lokalnych notowań i analizy danych STAT.
Nawet jeśli nie zarejestrujesz się w Moz Pro, dostępnych jest wiele bezpłatnych narzędzi. Istnieje również ogromna społeczność wspierająca gotowa do zaoferowania pomocy, porad i wskazówek w szerokim zakresie zagadnień związanych z marketingiem w wyszukiwarkach.
- Możesz zapisać się do Moz Pro tutaj
Najlepsze darmowe narzędzia SEO
Mimo, że wyróżniliśmy tam najlepsze płatne narzędzia SEO, wiele stron oferuje bardziej ograniczone narzędzia, z których można korzystać za darmo. W tym miejscu przyjrzymy się bezpłatnym opcjom.
1. SEOQuake
SEOquake jest jednym z najbardziej popularnych rozszerzeń paska narzędzi. Pozwala ono na przeglądanie wielu parametrów wyszukiwarki w locie oraz zapisywanie i porównywanie ich z wynikami uzyskanymi dla innych projektów. Chociaż ikony i liczby, które daje SEOquake, mogą być niezrozumiałe dla niedoinformowanego użytkownika, wykwalifikowani optymalizatorzy docenią bogactwo szczegółów, które oferuje ten dodatek.
Szczegóły dotyczące liczby odwiedzających i ich kraju, sprawdź na wykresie historię ruchu na stronie i nie tylko. Pasek narzędzi zawiera przyciski do strony aktualizacji indeksu Google, backlinki, ranking SEMRush, Facebook lubi, indeks Bing, Alexa rangi, wiek archiwum internetowego i link do strony Whois. Istnieje również przydatny arkusz oszustwa i strona diagnostyczna, aby mieć pogląd ptaka na potencjalne problemy (lub możliwości) mające wpływ na daną stronę lub witrynę.
2. Planer słów kluczowych Google AdWords
Znajomość odpowiednich słów kluczowych do celu jest bardzo ważna podczas gruntowania twojej strony internetowej. Darmowe narzędzie słów kluczowych Google, stanowiące część Adwords, nie może być łatwiejsze w użyciu. Podłącz swój adres URL strony internetowej do pola, rozpocząć przeglądanie sugerowanych słów kluczowych i off you go. Jill Whalen, dyrektor generalny HighRankings.com jest fanką i oferuje porady dla tych nowych do optymalizacji słów kluczowych: "upewnij się, że używasz tych słów kluczowych w treści swojej strony internetowej."
Jednakże, choć użyteczne dla celów badania słów kluczowych, ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, że podane liczby są raczej przybliżone niż dokładne dane liczbowe i mają na celu dostarczenie przewodnika po popularności, a nie dokładnej objętości wyszukiwania w czasie rzeczywistym.
3. Google Optimise
Kolejne narzędzie Google na tej liście (nie jest to niespodzianka). Optimise nie jest dla osób o słabym sercu i sprawi, że nawet doświadczeni eksperci SEO będą czuć się niekomfortowo. W pozycjonowaniu nie chodzi tylko o rankingi, a bez odpowiedniej równowagi treści, która angażuje odwiedzających i konwersji dysków, szczera optymalizacja może zostać zmarnowana.
Darmowa usługa Google pomaga zdjąć z gry zgadywankę, pozwalając na testowanie zawartości strony: od prostego testu A/B dwóch różnych stron do porównania całej kombinacji elementów na danej stronie. Dostępne są również funkcje personalizacji, które nieco uatrakcyjnią sprawę. Zwróć uwagę, że aby uruchomić niektóre z bardziej skomplikowanych testów wieloczynnikowych, będziesz potrzebował odpowiedniego ruchu i czasu, aby wyniki były funkcjonalne, tak jak w przypadku Analytics.
4. Analiza słów kluczowych na żywo
Każdy doświadczony specjalista od optymalizacji wyszukiwarek powie Ci, że słowa kluczowe mają znaczenie, i choć samo pazurkowanie słów kluczowych w Twoim tekście może wyrządzić więcej szkody niż pożytku, warto upewnić się, że masz właściwą równowagę. Analiza słów kluczowych na żywo jest bardzo prosta w użyciu: po prostu wpisz swoje słowa kluczowe, a następnie wklej je do tekstu, a analiza gęstości słów kluczowych zostanie przeprowadzona na bieżąco. Nie zapomnij o sprawdzeniu i odpowiedniej edycji tekstu, aby zapewnić jego optymalną czytelność. Konieczność dla copywriterów stron internetowych, zwłaszcza że nie musisz się rejestrować ani za nic płacić.
5. Ahrefs Backlink Checker
Zrozumienie backlinków (stron odsyłających do Ciebie) pozwala właścicielom stron internetowych i wydawcom zobaczyć, jakie możliwości linków mogą im umknąć. Wprowadź Ahrefs, prawdopodobnie jeden z najpotężniejszych graczy na świecie.
Utrzymują one jeden z największych obecnie dostępnych na żywo indeksów backlinków z ponad 17 bilionami znanych linków, obejmujących 170 milionów domen głównych. Podczas gdy Ahrefs nie jest darmowy, funkcja sprawdzania linków zwrotnych jest taka, że dostarcza użyteczne zdjęcie, które zawiera ocenę twojej domeny, 100 najlepszych linków zwrotnych, 5 najlepszych kotwic i 5 najlepszych stron, czyli ścisłe minimum, które daje poczucie tego, co Ahrefs ma do zaoferowania.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0