- Indentyfikacja wizualna
- 30 kwietnia 2020
- 0
Przekształć logo swojej firmy na wakacje
Nie jest to nowa koncepcja, ale ubieranie logo w sieci zyskało popularność dzięki Google Doodles. W 1998 roku założyciele Larry Page i Sergey Brin zaprojektowali logo na cześć festiwalu "Burning Man" jako dziwny sposób podpowiadania odwiedzającym, gdzie będą tego dnia, na wypadek gdyby pojawiły się trudności techniczne, takie jak awaria serwera. Kilka miesięcy później na amerykańskiej stronie internetowej Sergey Brin umieścił kolejne nowe logo z okazji Święta Dziękczynienia - w komplecie z zapomnianym indykiem. Następnie pojawiły się inne loga, takie jak Dzień Matki, Dzień Ojca, a nawet jedno na Olimpiadę. Od czasu pierwszego doodle, Google zaprezentował ponad 1000 unikalnych logo - zarówno 2D i interaktywne - podsumowujące różne wydarzenia, pomysły i kamienie milowe, a wiele firm nadal podąża za nimi.
Po co ubierać Logo?
Przy tak wielu firmach, stronach internetowych, stronach społecznościowych, blogach i banerach reklamowych, często trudno jest odróżnić, kto jest kim, a kto czym. Podczas gdy koncepcja może zacząć się jako bardziej odświętny gest, dając swoje logo nowe i odświeżone obecności stał się od tego czasu inteligentny, łatwy i skuteczny sposób na marki firmy i wyróżniać się z tłumu. A piękno wymiany logo w świecie cyfrowym polega na tym, że jest ono stosunkowo niedrogie i proste.
Oto kilka powodów, dla których firmy decydują się dodać trochę pizzy do swojego logo:
- Ulepszaj swoją stronę internetową i utrzymuj ją na bieżąco
- Daj się zauważyć, a nie wtopić w tłum
- Dodać osobowość do swojej firmy i przyćmić konkurencję
- Tworzenie emocjonalnego związku z klientami
- Zwiększenie sprzedaży wakacyjnej lub sezonowej
Gdzie można użyć Dressed-Up Logo?
Miejsce, w którym firma używa ich przebranego logo jest całkowicie zależne od jej działalności. Ale dodanie tymczasowego logo może być wykonane w dowolnym miejscu z witryn internetowych, kampanii e-mail i na specjalistycznych stron docelowych do banerów reklamowych. Dobrą zasadą jest jednak umiarkowanie. Na przykład, jeśli główne logo strony internetowej na stronie głównej jest ubrany, to może być wystarczające, aby dać swojej stronie internetowej dodatkową energię, której szukasz. Jeśli każde Twoje logo jest pokryte w walentynkowych serduszkach, Twoja strona może wyglądać na zbyt zagmatwaną - lub gorzej, może skończyć się na podważeniu własnej marki i rozłączeniu się z klientami. W razie wątpliwości, zachowaj z umiarem liczbę zmian, które wprowadzasz i liczbę miejsc, w których pokazujesz zmienione logo.
Jak często powinieneś zmieniać swoje logo?
Świąt i powodów do świętowania jest mnóstwo, dlatego warto planować z wyprzedzeniem przez cały rok, aby uniknąć konieczności wymiany nowego logo co kilka tygodni. Częstotliwość występowania "nowego" logo będzie zależała od tego, co firma chce świętować, a to może się różnić w zależności od firmy i regionu.
Czy Twoja firma musi tworzyć nowe logo tak często jak Google? Prawdopodobnie nie. Jednak trzymanie się jakiegoś motywu ułatwia firmom skupienie się i stosowanie podejścia przypominającego kampanię. Firmy, które rzadko chcą odświeżać swoje logo, mogą chcieć wybrać coś kwartalnego, np. cztery pory roku, a może raz w roku zrobić splash z logo jubileuszowym. Zasoby kreatywne, budżet i czas to czynniki, które należy wziąć pod uwagę.
Jak odświeżenie logo wpłynie na Twoją markę?
Marka jest cennym atutem, i jak każdy cenny atut, wzmocnienie jej może być dobrą strategią. Ubrane logo służy do nadania marce osobowości. Dla firmy, która jest znana z tego, że jest konserwatywna w swoim brandingu i marketingu, może to pomóc stworzyć bardziej przystępny, przyjazny wizerunek. Dla firmy, która ma wielu konkurentów, może to pomóc jej wyróżnić się wśród innych poprzez utrzymanie świeżego wizerunku. Podczas gdy ubieranie logo ma na ogół pozytywny efekt, niezależnie od tego, co jest obchodzone, powinno być istotne dla zawartości Twojej strony internetowej. Przykład: Prawdopodobnie nie byłby to najlepszy pomysł, aby debiutować z logo Dnia Matki na stronie internetowej poświęconej odzieży dziecięcej.
Ile kosztuje przebranie logo?
W zależności od złożoności nowego projektu, koszty mogą się różnić. Posiadanie logo w formacie pliku wektorowego pozwoli Ci od razu zaoszczędzić, ponieważ można je łatwo przekonwertować na różne formaty plików 2D. Nawet jeśli go nie posiadasz, plik wektorowy może być utworzony po stosunkowo niskich kosztach. Dla jeszcze większej ilości brzytwy i olśnienia, które przychodzi w cenie, istnieje możliwość stworzenia interaktywnego logo, jak ostatnio Google zrobił w formie już słynnego makaronu gitarowego Les Paul lub animowanej gry Pac-Man.
Jeśli prawidłowo wykonane, logo z osobowością ma korzyści na wielu poziomach. Ma ono nie tylko wpływ na klientów, ale może zwiększyć dumę i morale pracowników i partnerów biznesowych. Nadanie Twojej marce odrobiny osobowości dodaje również ludzki akcent, który może wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji, a także wzmocnić więź między Tobą a Twoimi klientami. Gotowy do zmiany logo? Przecież to jest właśnie ten sezon.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0
Czym zajmuje się copywriter?
- Internet
- 7 marca 2022
- 0