- Indentyfikacja wizualna
- 30 kwietnia 2020
- 0
Dlaczego potrzebujesz tożsamości marki i jak ją stworzyć?
Być może słyszałeś, że aby odnieść sukces w biznesie, potrzebujesz silnej tożsamości marki, ale jest wiele zamieszania co to naprawdę oznacza.
Powszechne jest błędne przekonanie, że tożsamość marki to po prostu zbiór elementów wizualnych, takich jak kolory, logo i czcionki. W rzeczywistości, projektowanie tożsamości marki jest bardziej złożone niż tylko stworzenie atrakcyjnej linii tagowej i wybór kilku obrazów sygnatur. Proces brandingu wymaga poznania podstawowych wartości Twojej firmy i stworzenia wizualnego i werbalnego wyrażenia tych wartości.
Co to jest tożsamość marki?
"Wspaniała tożsamość marki to coś więcej niż tylko ładne logo" - mówi Chris Grams, szef marketingu w Tidelift i były prezes New Kind, agencji zajmującej się brandingiem i marketingiem zorientowanym na technologię. "Wspaniała tożsamość marki jest potężnym narzędziem pomagającym organizacjom komunikować zróżnicowaną ofertę wartości" - mówi Chris Grams, szef marketingu w Tidelift i były prezes New Kind, agencji zajmującej się brandingiem i marketingiem.
Solidna i solidna tożsamość marki odpowiada na pytanie, "Kim jesteś?" Jeśli jesteś Coca-Colą, odpowiedź może brzmieć: "Jestem rozlewcą musującej radości". Jeśli jesteś Starbucksem, możesz odpowiedzieć: "Jestem centrum społeczności, gdzie ludzie odpoczywają i cieszą się życiem". Northwestern Mutual może odpowiedzieć, "Jestem zaufanym partnerem w tworzeniu stabilności i bezpieczeństwa."
Potrzebujesz tożsamości marki, aby Twoi potencjalni klienci widzieli Cię w taki sposób, w jaki chcesz być widziany. Muszą oni znać nie tylko produkt, który sprzedajesz, ale także powód, dla którego go sprzedajesz i ducha, w którym go tworzysz.
Jak zbudować tożsamość marki
Pierwszym krokiem w budowaniu tożsamości marki jest wyrażenie swojej historii - tego, co czyni Twoją firmę tym, czym jest. Czy zbudowałeś swoją firmę w odpowiedzi na pewną potrzebę, brak lub doświadczenie? Co się stało, aby popchnąć Cię do działania i do biznesu?
"Najlepsze tożsamości marek są zbudowane na rusztowaniach o jasnej i unikalnej historii i stają się kluczowymi narzędziami, pomagającymi przekazać tę historię światu" - mówi Grams. "Najgorsze tożsamości marek to proste projekty artystyczne, zaprojektowane tak, aby dobrze wyglądały, ale zawodzące w ciężkiej pracy budowania trwałej wartości marki" - mówi Grams.
Ta ciężka praca zaczyna się od ustalenia pozycji marki, co Grams zaleca robić wspólnie z całą organizacją. To wymaga zdefiniowania:
- Twoje konkurencyjne ramy odniesienia
- Twoje punkty wyróżniające się na tle konkurencji
- Punkty parytetu, na których trzeba stawić czoła lub konkurować z konkurencją...
- Mantra marki, która destyluje istotę Twojej marki w pięciu lub mniej słowach.
Mantra marki, która wynika z tego procesu - także nazywana czasem obietnicą marki - różni się od sloganu czy tagu; niekoniecznie jest to coś, czym firma dzieli się nawet publicznie, ale zamiast tego jest to pomysł, który kieruje strategią tożsamości marki. Dobrymi przykładami są mantra Nike o "autentycznej sportowej wydajności", Disney'a o "rozrywce rodzinnej" i BMW o "najwyższej klasy maszynie do jazdy".
Znaczenie tożsamości marki
Pozycjonowanie marki daje projektantom "wzór do pracy przy budowaniu tożsamości marki", mówi Grams. "Najważniejszą rzeczą, która musi zostać naprawiona, jest fundament firmy: misja, wartości i pozycjonowanie, a wszystkie inne elementy tożsamości marki pochodzą z tego rdzenia".
Następnym krokiem jest zaprojektowanie samej tożsamości marki. Alina Wheeler w swojej książce Designing Brand Identity przedstawia kluczowe koncepcje, elementy i procesy, które wykorzystują projektanci. Omawia podstawy tożsamości marki, takie jak symbole, nazwy i tagi; elementy takie jak znaki graficzne, emblematy i znaki; oraz aspekty tożsamości, takie jak kolor, typografia i dźwięk.
Najlepiej byłoby, gdyby wszystkie te i wiele innych elementów i aspektów współpracowało ze sobą w połączonym systemie, aby wyrazić wspólną wrażliwość w oparciu o główną ideę i zestaw wartości marki.
"W świecie, w którym konsumenci oczekują, że marki będą coś znaczyć, doskonała tożsamość marki staje się wizualnym skrótem do przekazywania tego znaczenia światu" - mówi Grams.
Najlepsze marki to te, które mają unikalną historię i przywiązanie do konkretnych wartości, a najlepsze tożsamości marek to te, które wyrażają te znaczące idee w sposób jasny i żywy.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0
Czym zajmuje się copywriter?
- Internet
- 7 marca 2022
- 0