- Indentyfikacja wizualna
- 30 kwietnia 2020
- 0
Dlaczego potrzebujesz tożsamości biznesowej
Jakie są pierwsze rzeczy, które wpadają ci do głowy, gdy myślisz o takich firmach jak Target i Apple? Tożsamość biznesowa firm Target i Apple jest tak unikalna, że ich sklepy nie używają już swoich nazw na swoich budynkach. Firma Target używa na przykład czerwono-białego byka, a Apple po prostu ma swoje ugryzione logo jabłka. Każdy wie, do jakich sklepów wchodzi.
Jaka jest tożsamość twojej firmy?
Budowanie tożsamości biznesowej
Zanim będziesz mógł skutecznie budować swoją unikalną tożsamość biznesową, musisz zrozumieć, co to jest tożsamość biznesowa.
"Tożsamość biznesowa to sposób, w jaki przedsiębiorstwo lub organizacja komunikuje się ze społeczeństwem, a zwłaszcza z rynkiem docelowym" - wyjaśnia Bunny Dachs, właściciel Bunny's Home Care, agencji opieki domowej z siedzibą w Baltimore. Jest to wizualna deklaracja Twojej firmy składająca się z kombinacji kolorów, wzorów, słów i tagów używanych do komunikowania Twojej filozofii biznesowej.
"Silna tożsamość biznesowa pomaga organizacji odróżnić się od konkurencji i zachować osobowość, z którą opinia publiczna może łatwo kojarzyć markę" - mówi Dachs.
Ale tożsamość biznesowa to nie to samo, co wizerunek firmy. Wizerunek firmy może być pozytywny, negatywny lub neutralny w każdym momencie, ale tożsamość jest silna lub słaba i mniej lub bardziej trwała, chyba że została celowo zmieniona, zgodnie ze Słownikiem Biznesu.
Jak stworzyć tożsamość biznesową
Co najmniej sześć podstawowych elementów składa się na tożsamość biznesową, mówi Dachs:
- Unikalna i niezapomniana nazwa firmy
- Wizja i misja
- Znak towarowy
- Niezawodne tagi i oświadczenia dotyczące pozycjonowania
- Rozpoznawalne i zapadające w pamięć logo i slogan
- Spójny motyw w papierach firmowych, wizytówkach, reklamach i materiałach marketingowych.
Upewnij się, że Twoje elementy są unikalne. "Zrób [internetowe] wyszukiwanie swojej nazwy i logo w swojej branży i branżach pokrewnych" - mówi adwokat Laurie Lee, która niedawno zmieniła markę swojej firmy w Jacksonville na Florydzie. "Nawet jeśli nazwa jest podobna, może to stanowić problem", dodaje.
Aby upewnić się, że wybrane przez Ciebie elementy przemówią do Twojego rynku docelowego, najpierw dowiedz się, kto jest Twoim rynkiem docelowym i jak chcesz pozycjonować się, aby im służyć.
Kiedy już zdecydujesz się na elementy swojej tożsamości biznesowej, nadszedł czas, aby się nimi pochwalić. Użyj swojej tożsamości na:
- Wizytówki. Powinieneś mieć duży zapas tych wizytówek gotowych do rozdania przy każdej okazji. Są one przystępne cenowo dzięki takim usługom jak VistaPrint, więc nie ma sensu drukować własnych i szansa, że będą wyglądały jak zrób to sam.
- Papiery firmowe i broszury. Nie każda firma potrzebuje broszur, ale każda firma powinna mieć markowy papier firmowy i koperty. To profesjonalny dodatek do Twojej korespondencji.
- Strona internetowa. Bez względu na to, w jakim biznesie jesteś w tych czasach, markowa strona internetowa jest koniecznością. Jest to niedrogi sposób na wprowadzenie na rynek Twojego biznesu. Na pierwszy rzut oka na stronie docelowej, Twój potencjalny klient powinien być w stanie zobaczyć swoje logo (lub twarz, jeśli jesteś jedynym właścicielem), tagline, nazwę firmy, adres, numer telefonu i adres e-mail.
- Biznesowy adres e-mail. Umieszczenie nazwy firmy w adresie e-mail nie tylko sprawia, że Twoja firma wygląda bardziej legalnie, ale także pomaga utrzymać nazwę firmy przed klientami. Rozważ możliwość skorzystania z usługi takiej jak Google G Suite, która zapewnia łatwość użytkowania i wszechstronność.
Kiedy już będziesz miał wszystkie elementy na swoim miejscu, musisz umieścić swoje narzędzia i materiały do wykorzystania i podzielić się swoją firmą ze światem. Upewnij się, że monitorujesz, jak dobrze one działają, ponieważ w ten sposób budujesz swoją reputację i markę. Twój biznes jest żywą i oddychającą rzeczą. Wymaga opieki i pielęgnacji, aby zapewnić jej powodzenie.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0
Czym zajmuje się copywriter?
- Internet
- 7 marca 2022
- 0