- Indentyfikacja wizualna
- 30 kwietnia 2020
- 0
Co twoje logo mówi o twojej tożsamości marki
Aby osiągnąć sukces, firmy muszą przekazać swoją podstawową tożsamość potencjalnym klientom. We wczesnych latach działalności detalicznej oznaczało to błędne wyjaśnienie korzyści.
W ogłoszeniu prasowym dla Coca-Coli, które ukazało się około 1910 r., napisano na przykład: "Nie ma nic podobnego". Jest zdrowa jak czysta woda i gasi pragnienie jak nic innego." W dzisiejszych czasach, marki mają tendencję do przekazywania takich pomysłów w sposób bardziej bezpośredni, sugestywny i zapadający w pamięć. Natomiast w reklamie drukowanej Coca-Coli z 2019 r. napisano "staraj się tego nie słyszeć" maleńkimi literami na szczycie obrazu bąbelków musujących na szklance wody sodowej.
Tak różne jak te dwie reklamy, posiadają to samo logo i wyrażają tę samą tożsamość marki; każda z nich opowiada spójną historię, którą klienci w każdej epoce mogą zrozumieć.
Czym jest tożsamość marki?
Tożsamość marki jest głównym pojęciem definiującym firmę - odpowiedzią na pytanie "Kim jesteś?". Tożsamość Twojej marki wyraża zarówno to, co robisz, jak i to, jak Twoja firma wpływa na ludzi. Na przykład, sklep zoologiczny może być partnerem w kochaniu i opiece nad najlepszymi przyjaciółmi klientów: ich zwierzętami domowymi. Znakiem firmowym może być: "Najlepszy przyjaciel Twojego najlepszego przyjaciela", a logo może być sercem z zarysem psa i kota w środku.
Aby pomóc w ustaleniu nazwy marki, tożsamość marki powinna określać to, co robisz dla ludzi, aby pomóc im kształtować ich postrzeganie firmy. W przypadku sklepu zoologicznego, tożsamość marki mówi, że firma wspiera swoich klientów w kochającej opiece nad ich zwierzętami. Marka może budzić poczucie bezpieczeństwa, zadowolenia i ciepła.
W jaki sposób Twoje logo wspiera tożsamość marki?
Logo jest kluczowym elementem identyfikacji marki - destylacji koncepcji marki na jeden wizerunek. W związku z tym, logo ma wiele do zrobienia.
"Marka to uczucia lub obietnice, które ludzie kojarzą z Twoją firmą" - mówi Madison Carr, właściciel Creative Chameleon Studio, firmy projektowej skierowanej do małych firm. "Logo stanie się wtedy elementem wizualnym, który ludzie przywiążą do tych uczuć i obietnic."
Pomimo centralnego znaczenia logo w identyfikacji marki, jego zadaniem nie jest przedstawianie wszystkiego na temat marki. Jest to raczej skrót i symbol, który reprezentuje coś większego niż on sam.
"Jedynym zadaniem logo jest identyfikacja firmy", mówi Carr. "Chcesz, żeby to było proste i łatwe do zapamiętania."
Jak stworzyć niezapomniane logo?
Wykonanie logo jest zaskakująco trudne, biorąc pod uwagę prostotę produktu końcowego.
"Ostatecznie tworzysz wizerunek, który autentycznie stanowi podstawę identyfikacji wizualnej Twojej marki", mówi Andrea Miyares, CEO i główny projektant Iconic Design Group, LLC.
Oto kilka pomysłów do rozważenia przy tworzeniu logo:
- Niech będzie proste. Unikaj zbędnych ozdobników wizualnych. Stwórz logo, które ludzie mogą rozpoznać i zapamiętać jednym spojrzeniem.
- Niech będzie sugestywna. Pomyśl o uczuciach, które logo będzie wywoływać. Co chcesz, aby poczuli się twoi klienci?
- Spójrz przed siebie. Zastanów się, jak Twoje logo będzie pasowało do Twojej firmy za dwa, pięć lub 10 lat. Czy logo może pozwolić na ewolucję przedsiębiorstwa?
"Pomyśl o tym, gdzie widzisz biznes od teraz, aby mieć pewność, że będzie on skalował się wraz z rozwojem firmy" - mówi Paula Speights, dyrektor kreatywna agencji kreatywnej Dizzle Graphics. "To proste ćwiczenie zaoszczędzi ci bólu głowy w przyszłości."
Jak wygląda dobre logo?
Dobre logo może być dosłowne, graficzne lub czysto symboliczne. Logo firmy Apple jest dosłowne: proste, stylizowane jabłko z wyjętym z niego kęsem. Żółte prostokątne logo National Geographic jest graficznym przedstawieniem czasopisma, ale może również przedstawiać ramkę. Inne firmy, takie jak UPS i Pepsi, posiadają symboliczne logo, które wykorzystuje linie, kształty i kolory, aby wywołać pewne wrażenie.
Logo tekstowe również może być skuteczne. Pomyślcie o Coca-Coli i Ben & Jerry's: Obie firmy posiadają loga tekstowe, które wykorzystują kolor i styl, aby uczynić je wyrazistym i rozpoznawalnym.
Niezależnie od tego, jaki rodzaj logo uważasz za potrzebny, warto zainwestować czas i środki w stworzenie logo jako istotnego elementu tożsamości Twojej marki. "Logo jest najważniejszym elementem wizualnym firmy", mówi Carr. "Jeśli jest dobrze zrobione, może sprawić, że Twoja firma wyprzedzi konkurencję".
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0
Czym zajmuje się copywriter?
- Internet
- 7 marca 2022
- 0