- e-commerce
- 30 kwietnia 2020
- 0
Czy zabrakło mi klientów? Co robić, gdy telefon przestaje dzwonić?
Kiedy po raz pierwszy otworzyłeś swój biznes, miałeś wielu klientów. Zdarzało się, że byłeś przytłoczony, ale to było wspaniałe uczucie. Niestety, z czasem doświadczyliście pewnych problemów z utrzymaniem klientów i nie przyprowadziliście nowych klientów, aby zrekompensować stratę. Panikujesz i nie wiesz, jak zostaniesz w biznesie.
Nie martw się - możesz odzyskać utraconych klientów, jak również zdobyć nowych, aby utrzymać i rozwijać swoją firmę, słuchając swoich klientów, inwestując w reklamę, i poprawy doświadczenia klientów.
Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć wskaźnik utrzymania klienta.
Zrozum, dlaczego tracisz klientów
Po pierwsze, musisz dowiedzieć się, gdzie popełniłeś błąd wobec swoich klientów. Według Roberta Gauvreau, CPA i przedsiębiorcy, który jest partnerem w Gauvreau & Associates, firmy tracą klientów, gdy istnieje nierównowaga między wartością a ceną. "Albo firma wyceniła się z rynku, albo nie dostarcza swoim klientom wystarczającej wartości, aby utrzymać ich z powrotem", mówi Robert Gauvreau. Będziesz musiał zastanowić się, czy obniżyć ceny, zwiększyć wartość, czy wszystko po to, aby utrzymać się w biznesie.
Jeśli masz problem z obiektywnym spojrzeniem na swoją firmę, sięgnij do klientów i zapytaj ich, dlaczego odeszli. Jimmy Ellis, dyrektor ds. marketingu efektywności w firmie Fracture, mówi, że powinieneś zadzwonić do swoich klientów lub wysłać im ankiety, aby dowiedzieć się, dlaczego byli niezadowoleni z Twojego biznesu. "Kiedy już będziesz wiedział, dlaczego, zorganizuj kampanię 'win-back', która w szczególny sposób zajmie się przyczynami, dla których odeszli, ze specjalnym rabatem lub zachętą do powrotu", mówi.
Poproś klientów, aby zostawili recenzje
Recenzje są krytycznym składnikiem sukcesu dla firm online i offline. Według Qualtrics, 97% klientów czyta recenzje dla lokalnego biznesu, a 90% respondentów z jednego z badań stwierdziło, że przeczytanie pozytywnej recenzji online wpłynęło na ich decyzję o zakupie.
Becky Beach, założycielka MomBeach.com, zaleca dotarcie do konkretnych klientów, zapytanie, czy są zadowoleni z ich zakupu, i sprawdzenie, czy byliby chętni napisać Ci recenzję. Na swojej stronie e-commerce używa wtyczki Shopify, która automatycznie wysyła e-maile do klientów z prośbą o recenzję, a następnie daje im kupon na przyszły zakup. "Dzięki tej taktyce mam więcej powtarzalnych klientów", mówi.
Usprawnij obsługę klienta
Klienci mogą teraz kupować produkty od firm na całym świecie, co prowadzi do zwiększenia konkurencji. Jednym ze sposobów na wyróżnienie się jest zapewnienie doskonałej obsługi klienta. Za każdym razem, gdy wchodzisz w interakcję z klientem, rób co możesz, aby był zadowolony.
"Przekazywanie informacji o doświadczeniach klientów w każdym możliwym aspekcie: jakość produktu/usługi, komunikacja po zamówieniu, komunikacja po dostawie, nagrody i uznanie", mówi Ellis. "Kiedy to zrobisz, zarobisz na poleceniach, które są najniższym kosztem i przynoszą najwyższą jakość nowych klientów, jaką większość firm może mieć nadzieję uzyskać".
Inwestowanie w reklamę
Czy szukasz nowych klientów lub chcą odzyskać kilka starych, można zwrócić się do reklamy online, aby uzyskać słowo o swojej firmie. Beach mówi, że można uruchomić reklamę na Facebooku, który promuje darmowy produkt giveaway plus darmową wysyłkę w celu zebrania adresów e-mail. Na Facebooku, można być bardzo specyficzny z danych demograficznych, które pomogą Ci kierować odbiorców najprawdopodobniej kupić od Ciebie.
Always Go Above and Beyond
Twoja firma będzie się rozwijać tylko wtedy, gdy poświęcisz się dostarczaniu wartości swoim klientom. Wtedy pozyskanie nowych i utrzymanie obecnych klientów będzie prostsze, niż kiedykolwiek można było sobie wyobrazić.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0