- Copywriting
- 30 kwietnia 2020
- 0
Zasady kopiowania wyjaśnione!
Celem copywritingu jest zwrócenie uwagi rynku na oferowany produkt lub usługę. Kopia musi jak najdokładniej pokazywać, jakie korzyści dla czytelnika przyniesie kupno produktu. Na ogół copywriterzy stosują jedną z poniższych metod pisania kopii, aby skutecznie je wykazać:
- AIDA
- Ty kontra my
- DROGI
AIDA
XX wieku, AIDA jest jedną z najbardziej znanych, najbardziej udanych i najstarszych formuł tworzenia kopii sprzedaży. Jej trwałość jest świadectwem jej mocy i zdolności adaptacyjnych.
AIDA to skrót od AIDA:
- UWAGA - każdy egzemplarz handlowy powinien przyciągać uwagę czytelnika.
- INTEREST - powinien wtedy wzbudzić INTEREST w produkcie lub usłudze
- DESIRE - kopia powinna następnie stymulować DESIRE do zakupu
- DZIAŁANIE - w końcu, a może przede wszystkim, powinno zachęcić czytelnika do działania
Ty Vs My
Dobrzy copywriterzy zawsze będą się koncentrować na tym, jakie korzyści odniesiesz jako nabywca, a nie na tym, jakie funkcje zapewnia MY, jako firma. Tak więc, aby stworzyć skuteczną kopię reklamową używając słów "ty" i "twój" dużo i używanie "nasz" i "my" lub "nas" rzadziej jest dobrą zasadą do zatrudnienia. Dzięki temu copywriter skupia się na czytelniku, a nie na biznesie.
Skuteczna sprzedaż kopii musi być zawsze skuteczna:
- skupić się na czytelniku
- igrać z ich nadziejami i obawami oraz wyjaśniać, w jaki sposób produkt lub usługa będzie im odpowiadać
- podkreślić korzyści płynące z produktu lub usługi, z której będzie korzystał nabywca
DROGI
Jest to najmniej znana z objaśnionych tu zasad copywritingu. Jej podstawowym założeniem jest to, że copywriterzy powinni pisać tak, jak mówisz - pomijając "ums", "ahs", "erms", "wiesz" i "jak mówię" tę mowę śmieciową! Większość ludzi nie chce być zachwycona słownictwem, którego nigdy wcześniej nie słyszeli, zdezorientowana skomplikowaną konstrukcją zdania lub zdumiona stylem literackim, chyba że celem jest sprzedaż produktu lub usługi oferującej je jako korzyść! W większości przypadków najlepszym sposobem podejścia do pisania kopii sprzedaży jest pisanie tak, jak rozmawia się z kimś w przyjaznej, bezpośredniej rozmowie.
Więc, copywriter powinien się skoncentrować:
- utrzymywaniu go w prostocie
- podanie faktów potrzebnych do podjęcia świadomej decyzji
- pamiętając o pytaniu prospektu "Co jest w nim dla mnie?
- pokazujące korzyści
- angażując jego emocje
- tworzenie wizerunku w umyśle potencjalnego klienta
- zajęcie się jego obawami
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0