- Copywriting
- 30 kwietnia 2020
- 0
Copywriting: jak tworzyć teksty, które się sprzedają?
Copywriting jest jednym z najważniejszych czynników w sprzedaży każdego produktu lub usługi, i zawsze był trendem w marketingu cyfrowym. Ale mylisz się, jeśli uważasz, że kopia jest wykorzystywana wyłącznie do sprzedaży docelowej. Możesz również wykorzystać ten tekst, aby przekonać gościa do obejrzenia filmu lub przeprowadzenia ankiety, na przykład.
W kilku słowach, copywriting to umiejętność przekonywania Twoich gości lub potencjalnych klientów, aby nawiązać z Tobą kontakt, zająć się ewentualnymi zastrzeżeniami dotyczącymi Twojego produktu i przedstawić Twoje rozwiązanie jako idealne dla tych osób.
Abyś miał wyobrażenie o tym, jak ważny jest ten proces w ramach strategii sprzedaży, istnieją profesjonaliści całkowicie oddani tej roli: copywriterzy.
W tym przewodniku podzielimy się z Państwem tym, czego dowiedzieliśmy się na temat pracy w Hotmart i z innymi specjalistami w tej dziedzinie.
Czym zajmuje się copywriter?
Ci, którzy uważają, że praca copywritera ogranicza się do pracy pisemnej, nie mogliby się bardziej mylić. Szczerze mówiąc, pisanie jest najszybszą i najprostszą częścią naszej pracy.
Przed napisaniem tekstu na stronie sprzedaży, copywriter musi zrobić listę odpowiednich potrzeb dla swojego potencjalnego nabywcy, badając, jak wprowadzić korzyści z produktu dla swojej osoby kupującej.
Rolą copywritera jest dowiedzieć się, czego klient oczekuje od oferowanego produktu, a zwłaszcza zrozumieć, co może go odciągnąć od zakupu: tzw. zastrzeżenia.
Na przykład, kiedy reklamuje się piekarnię, copywriter powinien zbadać, gdzie znajduje się ta piekarnia, rozumiejąc tym samym zwyczaje zakupowe publiczności, która uczęszcza do zakładu. Tylko wtedy profesjonalista będzie w stanie zdecydować, czy warto powiedzieć, że zawsze jest babeczki świeże z pieca lub reklamować, że istnieje wiele smaków pączków.
Tak! Podejmij decyzję.
Dobry copywriter musi zdecydować, którzy odbiorcy powinni reklamować się i jakie są najważniejsze korzyści, że produkt lub usługa przynosi. Po tym wszystkim, niewiele firm może reklamować się szeroko i mają skuteczne wyniki.
Tajemnicą jest bycie specyficznym, jeśli chodzi o pisanie, tak jakby Twój tekst był kawałkiem ubrania wykonanym na zamówienie klienta.
Jeśli dodamy do tego małe wiejskie miasteczko, kopia "Famous, luxurious shop gets to [Name of Town]" będzie miała dużo większy wpływ niż "Famous, luxurious shop gets to the USA", prawda?
Czym się różni Content Marketing x Copywriting x Advertising Writing?
Różnica pomiędzy copywritingiem, marketingiem treści i pisaniem reklam nie zawsze jest jasna, w końcu wszystkie trzy pracują z tekstami craftingowymi dla marek, prawda? Tym, co odróżnia te techniki, są ich cele i instrumenty służące do ich osiągnięcia.
Copywriting współgra z silnym poszukiwaniem potrzeb kupujących i analizą wyników w wielu szczegółach tekstu, skupiając się na krótkoterminowym wyniku tego działania. Z dobrą kopią, możliwe jest tworzenie reklam, które są w stanie wygenerować sprzedaż od razu i proste działania, aby zmierzyć jego sukces.
Content marketing martwi się bardziej o podróż konsumenta, przyciągając nowych klientów poprzez takie materiały jak wpisy na blogu, ebooki i infografie. Zazwyczaj wyniki Content Marketingu są zauważalne w perspektywie średnio- i długoterminowej.
Następnie, pisanie reklam jest bardziej związane z budowaniem wizerunku marki, myśląc o działaniach, które sprawią, że Twój projekt będzie rozpoznawalny przez odbiorców.
Warto wspomnieć, że nawet jeśli pełnią one różne role, dobre copywriting jest niezbędny dla Twojej strategii marketingowej treści i na odwrót.
Tak to jest, jeśli piszesz świetne artykuły, ale nie przyciągasz odpowiedniego ruchu na swojej stronie, coraz trudniej jest stać się odniesieniem w swojej niszy i w związku z tym zarabiać na tekstach. Copywriting pomaga przyciągnąć widoczność na swojej stronie, a gdy jest skierowany we właściwy sposób, może pomóc uzyskać zapalonych czytelników, a nawet konsumentów do swojego produktu.
Może też pójść w drugą stronę. Jeśli tworzysz niesamowite reklamy, ale po kliknięciu na link użytkownicy są przekierowywani na stronę o niskiej jakości, to najprawdopodobniej masz wysoki wskaźnik kliknięć, ale niskie konwersje. W tym przypadku musisz pracować nad swoją treścią.
Kiedy używać technik copywritingowych?
W przeciwieństwie do wielu ludzi uważa, że copywriting jest starą techniką używaną przez wiele firm, zanim internet stał się czymś.
A poza tym, że materiały do kopiowania są podobne do marketingu treści, to w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy pojawiły się materiały z marketingu bezpośredniego.
Wyobraź sobie czas, kiedy często wysyłano listy sprzedaży (direct mail) do kupujących. Profesjonalista odpowiedzialny za pisanie tych listów musiał stworzyć materiał, który byłby na tyle interesujący, aby przyciągnąć więcej kupujących i opłacić koszty wysłania setek tysięcy listów.
Ta potrzeba zamieniła tekst w narzędzie sprzedaży i obecnie, aby osiągnąć pozytywny zwrot z inwestycji w kampanie internetowe, trzeba mieć tę samą linię myślenia. Dlatego musisz stosować techniki copywritingowe we wszystkich procesach interakcji pomiędzy Twoją marką a klientem.
Oznacza to, że Twój tekst musi być przekonywujący nawet wtedy, gdy udostępniasz swoim odbiorcom darmowe treści. W końcu, w wielu z tych interakcji, jesteś prosząc o swoje prowadzenie ich dane kontaktowe w zamian za materiał, który dostarczasz.
Jeśli Twoja publiczność nie przypisuje wartości temu, co oferujesz, nie ma znaczenia, czy jest to usługa bezpłatna czy płatna, jest mało prawdopodobne, że stanie się zapalonym czytelnikiem i dlatego będziesz miał mniejsze szanse na pielęgnowanie relacji z tymi użytkownikami, aby zmienić ich w stałych nabywców.
Jakich informacji potrzebujesz, aby zacząć?
Jak już wspomnieliśmy, przed przystąpieniem do pisania, prowadzimy szeroko zakrojone badania na temat tego, czego chce nasz klient i jaka funkcja w naszym produkcie jest najbardziej odpowiednia dla tej grupy odbiorców.
Aby to zrobić, musisz naprawdę dobrze znać swoją osobę kupującą, zrozumieć ją i mówić tak, jak robi to w swoim codziennym życiu. Zwróć uwagę na bóle i marzenia tych użytkowników. Znajdziesz idealny język, którego możesz używać na swoich tekstach w komentarzach w mediach społecznościowych, odpowiedziach na e-maile lub w ankietach opinii.
Może damy ci przykład?
Andre jest osobistym trenerem, który jest gotów otworzyć sąsiedzką salę gimnastyczną i będzie używał Facebook, aby reklamować wiadomości, docierając tylko do osób, które mieszkają w pobliżu siłowni.
Andre uważa, że największymi zaletami jego siłowni są:
1: nowy sprzęt;
2: krótkoterminowy plan szkolenia;
3: lekcje tańca fitness i treningu siłowego.
On już wie, że jest tylko inna siłownia w okolicy, która słynie z ponadprzeciętnej obsługi klienta, jednak ma stary sprzęt.
Zanim André stworzył swoje ogłoszenie, poszedł do sklepów w swojej okolicy, pytając właścicieli, czy mają członkostwo w siłowni, a jeśli nie, to z jakiego powodu.
W wielu rozmowach, Andre był zaskoczony, że stary sprzęt z jego konkurencji nie były problemem dla ludzi z sąsiedztwa, ale w rzeczywistości, długie rutyny szkoleniowe były.
Mając te informacje w ręku, osobisty trener może tworzyć reklamy, które podkreślają krótkoterminowe rutyny szkoleniowe, które oferuje, będąc bardziej asertywnym w swojej kampanii.
Miało to tylko pokazać, jak ważny jest profil Twojego klienta, aby przyciągnąć i utrzymać nowych klientów.
Reasumując, przed stworzeniem swojej kopii, zawsze je opracowywano:
- Co przeszkadza Twojemu potencjalnemu klientowi?
- Jakie są ich marzenia i jak Twój produkt pomaga im osiągnąć te marzenia?
- Jak Twoja osoba komunikuje się z Tobą?
- W jakich kanałach szukają informacji lub spędzają więcej czasu online?
Te odpowiedzi wraz z danymi demograficznymi zebranymi z Google Analytics i innych narzędzi powinny służyć jako punkt wyjścia do tworzenia treści.
Jak zwiększyć zaangażowanie w swoje reklamy?
Hak
Tutaj masz tylko kilka sekund, aby przykuć uwagę potencjalnego nabywcy. Użyj ciekawych informacji o swoim rynku, czegoś, co zaskoczy, kto czyta twój materiał i przekonasz go do przeczytania całej twojej prezentacji.
Przykład: Czy wiesz, że dzieci potrafią odróżnić dobre od złych, zanim skończą jeden rok życia?
Źródło, prezentacja i władza
Po zwróceniu na nie uwagi, będziesz musiał zweryfikować podane informacje, uzasadniając ich źródło. Moment ten jest wykorzystywany przez przedsiębiorcę do pokazania swojego autorytetu w tej dziedzinie, a w szczególności do wzmocnienia swojej misji z tym produktem.
Przykład: Przykład: Nazywam się Lucia Stark i jestem przedszkolanką z 24-letnim doświadczeniem. Pomagam pierwszym mamom i ojcom przezwyciężyć okres pełen niepewności: kilka pierwszych miesięcy życia dziecka.
Wspólne bóle
Przed utworzeniem filmu tekstowego lub sprzedażowego, musisz wymyślić listę problemów i pragnień swojego potencjalnego nabywcy, pokazującą, jak Twój problem lub usługa może im pomóc.
Przykład: Wiem, że masz do czynienia z niepewnością opieki nad małym człowiekiem, który jeszcze nic nie wie o świecie.
Wprowadzenie produktu
Teraz nadszedł czas, aby przedstawić produkt i powiedzieć, dlaczego powstał w życiu potencjalnego nabywcy.
Przykład: To, co powstało w ciągu tych 24 lat pracy, to kompletny materiał, który uczy jak radzić sobie z pierwszymi miesiącami dziecka.
Co to rozwiązuje?
Jest to idealny moment, aby powiedzieć, które bóle rozwiązuje problem, dając do zrozumienia, że to działa.
Przykład: Dowiedz się, jak rozpoznać pierwsze oznaki, które daje ci dziecko, zrozumieć, kiedy jest głodne, śpiące, a nawet zejść z czymś, co jest powszechne w ciągu roku.
Czy ten produkt działa dla mnie?
Tutaj, poza zapewnieniem, że produkt działa dla ludzi, którzy oglądają wideo, ważne jest, aby potwierdzić ten pomysł z referencjami od innych kupujących.
Przykład: Kurs Nowych Rodziców jest przeznaczony dla osób takich jak ty, które mają mało czasu, aby pójść na kursy wzroku i są zainteresowane zapewnieniem najlepszej opieki swoim dzieciom.
Oto opinia ludzi, którzy już oglądali moje lekcje i ich wyniki:
-referencje od innych kupujących-
Korzyści płynące z produktu
Wymień bonus swojego produktu ludziom, którzy go kupują.
Przykład: Poza wszystkimi lekcjami, stając się częścią kursu online dla nowych rodziców, otrzymujesz bezpłatny dostęp do tajnej grupy na Facebooku, aby omówić z innymi matkami i ojcami najczęstsze pytania.
Format, płatność, dostęp i gwarancja
Pokazać użytkownikowi format produktu, ile zapłaci za jego zakup, jak łatwy jest do niego dostęp (w przypadku produktów cyfrowych, takich jak kursy online i e-książki), poza tym dostarczyć informacji, które zapewnią konsumentowi prawa, takie jak polityka zwrotów i okres gwarancji.
Przykład: Kurs dla Nowych Rodziców składa się z lekcji wideo umieszczonych na łatwo dostępnej stronie internetowej.
Płatność jest bezpieczna, a Twoje dane bankowe są chronione. Zaraz po zatwierdzeniu zakupu otrzymujesz już e-mail z loginem i hasłem, aby natychmiast uzyskać dostęp do treści.
Przykład: Wymyśliłem metodę, która jest w stanie pomóc rodzicom i jestem tak podekscytowany i ufam temu produktowi, że udostępniam go przez 30 dni, abyście mogli go wypróbować.
Oto jak to działa: zapisz się na kurs dla nowych rodziców, a jeśli w ciągu miesiąca zrezygnujesz i nie będziesz chciał mieć dostępu do mojego szkolenia, po prostu je anuluj, a ja zwrócę ci opłatę abonamentową.
Wezwanie do działania
Po pokazaniu wszystkich zalet swojego produktu, nadszedł czas, aby pokazać, co trzeba zrobić dalej poprzez wyraźne wezwanie do działania.
Wywołanie do działania to w zasadzie to, czego oczekujesz od odwiedzającego po przeczytaniu zawartości Twojej strony, kliknięciu dodaj, zapisaniu się do swojego newslettera, itp.
Niektóre badania pokazują, że konieczne wezwanie do działania przynosi lepsze rezultaty, ponieważ użytkownik dosłownie mówi mu, co ma robić. Musisz jednak przeprowadzić kilka testów z publicznością, aby wiedzieć, czy ta hipoteza sprawdza się w Twoim modelu biznesowym.
Przykład: Pobierz ebook o rodzicielstwie za darmo.
Co to są psychiczne czynniki wyzwalające i po co je stosować?
Termin ten może wydawać się dziwny, ale na pewno zostałeś uderzony tą techniką przez całe swoje życie.
Czy znasz tę promocję sprzedaży, która ogłasza ostatnie ogniwa danego produktu? Reklamy, w których sławni ludzie polecają dany produkt? Te dwa działania, które właśnie wymieniliśmy, są wyraźnymi przykładami wyzwalaczy mentalnych.
W pierwszej sytuacji reklamodawca wykorzystuje zasadę niedoboru do stworzenia pilnej potrzeby u kupującego, w drugiej widzimy przykład dowodu społecznego.
Wyzwalacze mentalne są jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych do przekonania odbiorców do zakupu produktu, nawet jeśli w tym momencie nie są im one potrzebne. Najczęściej używane są: deficyt, autorytet, dowód społeczny, wspólnota, wzajemność i przekonania.
Escassez Scarcity
Posiadanie ograniczonej ilości dostępnego produktu samo w sobie sprawia, że ludzie przypisują mu wyższą wartość i czują, że jeśli nie dokonają zakupu w tym czasie, nie będą mieli innej możliwości.
Przykład: Ostatnie unity kolekcji wiosna-lato dostępne
Władza
Ludzie bardziej cenią sobie opinię o tym, kogo uważają za autorytet w danej dziedzinie. Pomyśl o swojej podróży jako konsument: przed zakupem produktów do makijażu, na przykład, czy sprawdzasz opinię specjalisty w danej dziedzinie, czy też ufasz opinii blogera sportów ekstremalnych?
Przykład: wpis dotyczący marketingu treści może zawierać linki do bardziej szczegółowych treści, takich jak media społecznościowe, ebooki i inne: Zapoznaj się z metodą, którą Khloe Kardashian stosuje do ćwiczeń w domu.
Dowód społeczny
Za każdym razem, gdy kupujemy coś przez Internet, robimy szybkie wyszukiwanie, aby dowiedzieć się, co inni kupujący myśleli o sklepie lub produkcie. Pozytywne opinie o produkcie mogą być tym, co odróżnia sprzedaż dokonaną od sprzedaży utraconej.
Warto wspomnieć, że dowód społeczny musi być prawdziwy, aby przynieść oczekiwane rezultaty. Wraz z rozwojem Internetu, łatwiej niż kiedykolwiek jest zidentyfikować fałszywe dowody społeczne i zaufać nam, jeśli kupujący czuje się skrzywdzony, nigdy nie kupi niczego z Twojej strony ponownie.
Przykład: Dowiedz się o kursie online, który jest jednogłośny wśród kupujących.
Społeczność
Jednym z głównych powodów, dla których ludzie kupują, jest to, aby stać się częścią społeczności. Wystarczy spojrzeć na takie pojęcia jak rodzina, religia i narodowość, aby zrozumieć, że człowiek jest istotą społeczną.
Zapewnienie tego poczucia wspólnoty może być doskonałą strategią przyciągnięcia konsumenta.
Przykład: Stań się częścią największej społeczności gier online na świecie.
Reciprocity
Kiedy ktoś ma dobre doświadczenia z czymś, co dostał od ciebie, czuje się zobowiązany do odpłaty. Wzmacniamy więc, jak ważne jest, aby przed zaproponowaniem zakupu dodać wartość Twoim klientom.
Jeśli często dostarczasz użyteczne treści, twoi zwolennicy nie będą mieli nic przeciwko zapłaceniu za dostęp do pełnej treści.
Przykład: Pobierz nasz darmowy przewodnik po kuchni japońskiej.
Przekonania
Dzielenie się swoimi przekonaniami jest najlepszym sposobem, aby ludzie, którzy myślą jak ty, odnoszą się.
Przykład: Czy uważasz, że koncentracja jest niezbędna w Twoim życiu zawodowym? Kliknij tutaj i dowiedz się, jak ustalać priorytety w swoim codziennym życiu.
Czy wiesz, co to jest opowiadanie historii?
Prowadzenie sprzedaży online, tak samo ważne jak posiadanie dobrego produktu, to tworzenie wciągającej komunikacji, która może przyciągnąć użytkowników i utrzymać ich w zaangażowaniu, aż poczują się bezpiecznie przy zakupie.
Jednym z najlepszych sposobów, aby pomóc swoim słuchaczom rozwijać się i poprawiać swoje nawrócenia, jest opowiadanie historii, a.k.a. Storytelling. Dzieje się tak z bardzo prostego powodu: ludzkiemu mózgowi łatwiej jest zapamiętać historie niż dane.
Tak więc, o wiele łatwiej jest komuś zainteresować się Twoim ogłoszeniem, jeśli opowiesz historię kupującego, który rozwiązał problem dzięki Twojemu produktowi, niż jeśli Twój tekst skupia się na cechach, takich jak na przykład czas trwania filmu. Opowiadanie historii jest sposobem na humanizację produktu/usługi i przybliżenie marki do konsumenta.
Czego nie robić w copywritingu?
Jak do tej pory, istnieje kilka istotnych elementów dobrego copywritingu. Istnieją jednak również pewne błędy, które mogą mieć negatywny wpływ na jakość tekstu, a tym samym na konwersję.
Przejdźmy do nich.
Unikaj treści technicznych
Przed zapoznaniem się z twoją treścią, czytelnik musi zrozumieć, co mówisz. Więc, unikaj technicznego języka podczas pisania o swoim produkcie. Ma to negatywny wpływ na doświadczenie twojego użytkownika i odpycha ludzi, którzy chcą dowiedzieć się więcej na ten temat.
Niektóre nisze wymagają bardziej technicznego języka, ale ogólnie rzecz biorąc, tekst powinien być bezpośredni i rzeczowy.
Unikaj mówienia o tobie cały czas
Wyobraź sobie, że dostajesz następujący e-mail
Od: Producent .
Do: Klient
Dobry wieczór, So-and-So.
Widzieliśmy, że weszliście na moją stronę internetową i zapisaliście się na listę mailową. Chcesz kupić kurs zaawansowanej mechaniki za jedyne 800 USD?
Z wyrazami szacunku.
Być może zauważyłeś, że w tym przypadku przedsiębiorca nie wykazuje zainteresowania gościem i co sprawiło, że trafił on na stronę w pierwszej kolejności. Martwią się tylko o to, że dokonali sprzedaży.
Może to wydawać się sprzeczne z intuicją, ponieważ Twoim celem jest osiągnięcie zysku z Twojej działalności, ale prawda jest taka, że ludzie nie lubią tracić czasu na czytanie tekstu, który mówi tylko o produkcie. Użytkownicy chcą się utożsamiać z tą treścią i aby tak się stało, należy skupić się na potrzebach swojego klienta przed zaproponowaniem sprzedaży.
Nie kopiuj swojego konkurenta
Za każdym razem, gdy piszesz treść, interesujące jest to, że analizujesz, co robi twoja konkurencja, ponieważ prawdopodobnie wie ona więcej niż ktoś, kto właśnie wchodzi na rynek.
Nie oznacza to jednak, że należy korzystać z tego samego podejścia, które stosują inne firmy, aby rozmawiać z odbiorcami. Twój tekst musi odzwierciedlać Twoją osobowość i wartości Twojej firmy.
Jest to jeden z najważniejszych kroków, aby pokazać wiarygodność i zbudować trwałą relację z publicznością.
Nie zapomnij zrewidować swojego tekstu
Czy słyszałeś o wadach językowych? Mogą się one również pojawić podczas pisania tekstu.
Po długim czasie skoncentrowanym na tym samym projekcie, niektóre błędy mogą pozostać niezauważone, zwłaszcza te, które mogą zagrozić interpretacji tekstu.
Aby tego uniknąć, zawsze musisz zrewidować swoją kopię.
Ci, którzy pracują sami, mogą wybrać iść nad ich tekstami 2 lub 3 dni po zakończeniu go, tak, aby nie przeoczyć kwestii, które mogą potrzebować korekty.
Jeśli chodzi o osoby, które pracują razem z kolegami, zawsze warto poprosić inną osobę o przejrzenie twojego tekstu. Świeże spojrzenie nie tylko pomaga w znalezieniu błędów gramatycznych, ale może również przynieść inne pomysły.
Unikaj słowności
Jest to ważna wskazówka, szczególnie dla tych, którzy potrzebują copywritingu do reklam.
Bycie gadatliwym oznacza, że nie potrafimy dobrze podsumować jakiegoś pomysłu, czyli używać zbyt wielu słów do wyjaśnienia czegoś, co powinno być zwięzłe.
Aby Twoja kopia mogła być bardziej przekonwertowana, musi być prosta. Dlatego też, unikaj zbędnych zwrotów, dodawania zbędnych fraz lub bycia niejasnym.
Uważaj na używanie zbyt wielu czasowników imperatywnych
Oczywiście, czasami trzeba będzie użyć czasowników imperatywnych. Ale używanie zbyt wielu z nich może nie być przecież skuteczne.
Dlatego spróbuj użyć innych czasowników, które nie będą oglądane przez Twoją publiczność jako komendy lub prośby.
Jak copywriting może stać się sprzymierzeńcem w Twoim SEO?
Do tej pory daliśmy kilka wskazówek, aby stworzyć atrakcyjne treści dla docelowych odbiorców. Teraz nauczymy Cię, jak zoptymalizować stronę, aby przyciągnąć uwagę mechanizmów wyszukiwarek, takich jak Google, Yahoo i Bing, oraz poprawić swoją pozycję w rankingach.
Skupienie się na doświadczeniu
Nie ma sensu tworzyć niezapomnianych treści, jeśli osoba musi długo czekać na jego załadowanie, jeśli menu nie jest intuicyjne lub jeśli używasz niebieskiej czcionki w swoich tekstach.
To może wydawać się nonsensowne, ale wszystkie powyższe elementy są niezbędne dla doświadczenia użytkownika i wpływu, jak publiczność angażuje się z treścią.
Zapewnienie pozytywnego doświadczenia użytkownika jest jedną z największych potrzeb dla tych, którzy chcą przyciągnąć więcej ruchu i stać się autorytetem na rynku. Musisz zachęcić odwiedzającego, aby stał się zapalonym czytelnikiem lub Twoją stroną, ponieważ w obliczu tak wielu opcji online, jest o wiele łatwiej dla użytkownika, aby zamknąć stronę i szukać innego bloga, który mówi na ten sam temat.
Wybierz dobre słowa kluczowe
Słowem kluczowym jest termin, który podsumowuje temat, o którym mówi Twój blog lub strona internetowa. Idealne jest to, że słowo kluczowe jest na tyle konkretne, że pomaga odwiedzającemu rozwiązać problem i nadal jest istotne dla przyciągnięcia ruchu.
Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie dobrych słów kluczowych jest zbadanie najczęściej poszukiwanych terminów, które są związane z tematem, o którym mówisz. W tym celu można skorzystać z takich narzędzi, jak Google Trendy, Konsola wyszukiwania i Google Keyword Planner, wszystkie te usługi są bezpłatne i dostępne dla osób, które mają konto Google.
Po wybraniu słowa kluczowego, upewnij się, że używasz go w tytule artykułu, meta-opisie i treści, tak aby mechanizmy wyszukiwarki rozpoznały treść, o której mówisz w tym utworze.
Stwórz zawartość, którą można skanować
Za każdym razem, gdy tworzysz treść, zastanów się nad alternatywami, które sprawią, że czytanie będzie jak najbardziej płynne dla gościa.
Unikaj dużych bloków tekstu i używaj obrazów, aby wzbogacić swoje wyjaśnienia. Jest to ważny czynnik zwłaszcza dla użytkowników mobilnych, którzy oglądają Twoje treści na mniejszych ekranach.
Linki do
Wpisanie linków do tekstu może pomóc w zrozumieniu tematu i wzbogacić doświadczenie czytelnika. Krótki przykład: wpis dotyczący marketingu treści może zawierać linki do bardziej szczegółowych treści, takich jak media społecznościowe, ebooki i inne.
Ważne jest, aby skonfigurować system zarządzania treścią w taki sposób, aby linki otwierały się w innym oknie, co pozwoli uniknąć rozproszenia uwagi osoby czytającej i porzucenia strony. Jeśli zastosujesz te środki ostrożności, linki te pomogą czytelnikowi, prowadząc go do tematów, które mogą go zainteresować.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0