- Copywriting
- 30 kwietnia 2020
- 0
10 Przykazań dotyczących wielkiego copywritingu
Realizacja doskonałej kampanii promocyjnej poczty elektronicznej zależy w dużej mierze od skuteczności egzemplarza, który piszesz. Jeśli jesteś osobą piszącą dla swoich kampanii emailowych, mądrze byłoby zainwestować trochę czasu we wzmocnienie swoich umiejętności.
Założę się, że możesz liczyć na obie ręce (i obie stopy) liczbę listów, e-maili, ogłoszeń i artykułów, które czytasz w danym dniu. Czy zgodziłbyś się, że nie potrzebujesz więcej informacji, po prostu musisz je lepiej zrozumieć i odpowiedzieć na nie?
Dobry egzemplarz pomaga czytelnikom zrozumieć, co im oferujesz i daje im jasny sposób reagowania. Poniższe wskazówki dotyczące copywritingu to te, które dobrze znają profesjonaliści. Trzymanie tych "przykazań" przed sobą, gdy piszesz, pomoże ci stworzyć atrakcyjną kopię, która zaangażuje czytelników.
Przykazanie #1: Poznaj swojego słuchacza
Do kogo będzie ten e-mail? Wyobraź sobie "przeciętną" osobę z twojej listy. Daj im nazwisko, nawet. Pomyśl o tym, jak wygląda ich dzień. Pomyśl o tym, co jest dla nich ważne. Co jest dla nich ważne? Ile mają lat? Jakie produkty lub usługi kupowali od ciebie w przeszłości i dlaczego? Im więcej wiesz o publiczności, dla której piszesz, tym bardziej ukierunkowana i adekwatna będzie twoja kopia.
Przykazanie nr 2: Określ swoją propozycję wartości
Odpowiedz na te pytania, aby określić, jaka jest twoja propozycja wartości: Dlaczego twój klient miałby kupować twój produkt lub usługę? Co w niej jest dla nich? Dlaczego Twój produkt jest lepszy od tego z dołu ulicy? Jakie są Twoje główne wyróżniki?
Przykazanie nr 3: Znajdź unikalną Propozycję Sprzedaży (USP)
Im bardziej wyjątkowa jest twoja oferta, tym większe masz szanse na uzyskanie odpowiedzi. Rosser Reeves, autor Reality in Advertising, definiuje USP jako promocję, która oferuje "coś, czego konkurencja nie oferuje lub nie będzie oferować". Stwierdza on również, że "Propozycja musi być wystarczająco silna, aby przyciągnąć nowych klientów do produktu".
Przykazanie nr 4: Ustanowienie celu
Jaki jest cel tego maila? Jakie działania starasz się skłonić czytelnika do podjęcia? Musisz mieć jasność co do tego, zanim zaczniesz pisać. Jeśli odpowiedź nie jest dla Ciebie jasna, to z pewnością nie będzie ona dla czytelnika.
Przykazanie nr 5: Użyj zniewalającej linii tematu
Tematem jest to, co otwiera twój e-mail, prawda? Więc, nie pisz czegoś szybko tuż przed wysłaniem. Musisz przekonać swojego czytelnika, że naprawdę musi otworzyć Twój email. Najlepszym słowem, którego możesz użyć, by zwrócić na siebie uwagę czytelnika, jest "ty". Słowo "ty" mówi, że wiadomość jest o nich. Inne wspaniałe słowa na tematy (i nagłówki) są "nowe", "ekscytujące", "ekskluzywne" i "wprowadzające". Postaraj się też ograniczyć temat do 50 lub mniej znaków, łącznie ze spacjami.
Przykazanie nr 6: Załączyć wielki nagłówek
Jeśli temat zmusi czytelnika do otwarcia wiadomości e-mail, to nagłówek spowoduje, że będzie on czytał dalej. Zastanów się nad użyciem w nagłówku niektórych słów z powyższej listy. Twój nagłówek musi chwytać czytelników z oczywistą wiadomością "co w nim jest dla mnie". Oto pytanie, które należy sobie zadać: "Co jeśli tylko przeczytają nagłówek?" Czy będą wiedzieli wystarczająco dużo o tobie i o tym, co oferujesz?
Napisz 5-10 różnych linii tematycznych i 5-10 różnych nagłówków, aby zobaczyć, co działa najlepiej. Ponadto, może się okazać, że łatwiej jest napisać linię tematu i nagłówek po napisaniu kopii ciała.
Przykazanie nr 7: Unikaj słów łasicy
Podczas pisania nagłówków, podtytułów i kopii ciała, nie używaj słów, które unikają bezpośredniego polecenia, a.k.a, "słowa łasicy". Obejmują one mogą, być może, nadzieję, życzenie, spróbować, ale, może, być może, i dążyć. Zamiast tego używać słów takich jak "będzie" i "może", aby opisać, co twój produkt lub usługa będzie lub może zrobić dla czytelnika.
Przykazanie nr 8: Nie używaj pasywnego głosu - Napisz w teraźniejszości!
Bierny głos osłabia Twoje przesłanie. Najlepiej jest go unikać. Kilka przykładów to:
"Nasza firma została wybrana, aby otrzymać nagrodę" vs. "Nasza firma otrzymała nagrodę".
"Przybyło 15 nowych produktów." vs. "Przybyło 15 nowych produktów."
"Stworzono 10 nowych wzorów" vs. "Stworzyliśmy 10 nowych wzorów".
Przykazanie nr 9: Załączyć wycenę klienta
Czy masz świetną wycenę klienta, którą możesz umieścić w swoim e-mailu? Krótka i przekonująca wycena może zwiększyć wiarygodność Twojej kampanii. Im bardziej wiarygodną osobę możesz sprawić, by stała się ona widoczna dla Twoich czytelników, tym lepiej. Powinieneś umieścić ich nazwisko, w jakim mieście lub państwie mieszkają, a nawet zdjęcie, jeśli to pasuje do Twojej kampanii. Jest to świetny sposób na przekazanie wartości Waszych usług.
Przykazanie #10: Zachowaj czystość i zwięzłość kopii
Po napisaniu pierwszej rundy kopii, przeczytaj ją na głos. Niech ktoś inny ją przeczyta, aby sprawdzić, czy rozumie przekaz i wezwanie do działania. Podczas edycji tnij niepotrzebne słowa i utrwalaj pomysły. Sprawdź, czy potrafisz zredukować swój tekst do 30-50% tego, od czego zacząłeś. Ponadto, zawierać punkty kulkowe i ewentualnie napisy, aby ułatwić czytanie, a co ważniejsze, łatwe do skanowania, jak większość czytelników skanuje stronę przed podjęciem decyzji, czy przeczytać wszystkie szczegóły.
Great Copywriting is Within Reach
Pamiętając o tych wskazówkach podczas pisania znacznie poprawisz swoją kopię, ułatwiając czytelnikom zrozumienie i reagowanie na kampanie e-mailowe.
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0